Vývoj profesie učiteľa
«»
Popis:
Učitelia zohrávajú a budú zohrávať stále významnejšiu rolu v učiacej sa spoločnosti 21. storočia. Taktiež ostatní pedagogickí zamestnanci, podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní všetkých vekových kategórií detí, mládeže a dospelých, sú zahrnutí do profesie, ktorá spolu poskytuje expertnú výchovnú a vzdelávaciu službu spoločnosti.
Učitelia a pedagogickí zamestnanci sú príslušníkmi učiacich sa spoločenstiev a stávajú sa spolutvorcami vzdelávacieho obsahu a koncepcií výchovy, vzdelávania a vyučovania. Prijímajú nové role, v ktorých sa posilňuje oblasť medziľudských vzťahov, hodnôt a postojov, zmierňujú/eliminujú sociálne a etnické bariéry v spoločnosti a rozvíja európanstvo. Zodpovedajú za efektívnosť vyučovania a vzdelávacie/výchovné výsledky, sú aktérmi sociálnej klímy školy/školského zariadenia.
Profesia učiteľa je založená na vysokej úrovni odborných interdisciplinárnych predmetových, profesijne pedagogických a pedagogicko-psychologických poznatkov, vyžadujúca rozvoj novej etickej dimenzie a osobnostných kvalít učiteľa v daných spoločenských a vzdelávacích podmienkach. Akékoľvek pochybnosti o významnosti učiteľskej profesie pre budúcu spoločnosť a o náročnosti pracovného výkonu vyžadujúceho vysokú úroveň profesijnej kompetencie sú krátkozraké a škodlivé.
Kľúčové slová:
učiteľ
história
pedagogika
predškolská pedagogika
Obsah:
- Úvod -2-
1 Učiteľ a pedeutológia -3-
1.1 Učiteľ -3-
1.2 Pedeutológia -4-
1.2.1 Okruhy pedeutológie -4-
2 Historický vývoj profesie učiteľa .6
3 Vznik a vývin myslenia o učiteľovi -7-
Záver -10-
Zoznam bibliografických odkazov -11-
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.