Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Vzdelanie ako prežitok

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
25907
Posledná úprava
14.11.2009
Zobrazené
887 x
Autor:
matula27
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Redukuje spoločnosť neskorého kapitalizmu vzdelanosť? Je vysoké školstvo pod nadvládou princípu performatívnosti ?A ako na toto všetko reaguje J.-F. Lyotard z pohľadu PaeDr. Ondreja Kaščáka?
Sám autor príspevku sa snaží v prvom rade poukázať na relevantnosť edukačnej filozofie J.-F. Lyotarda, jedného z najznámejších (post) moderných filozofov, pre chápanie edukačných preferencií súčasného vysokého školstva. Pomocou jeho pojmového aparátu sa snaží pomenovať kľúčové aspekty súčasnej vysokoškolskej edukačnej reality, ktorej podoba je platná určitej všeobecne prijímanej idey a načrtáva aj alternatívne chápanie vysokoškolskej edukácie, chápanie, ktorého osud a podoba sú však taktiež ešte nejasné a problematické.

Zdroje:
  • 1. AUSTIN, J. L.: Performatívne výpovede a konštatácie. In: Filozofia prirodzeného jazyka. Zborník štúdií, prednášok a esejí z oxfordskej filozofie. 1. vyd. Bratislava: Archa, 1992.
  • 2. LYOTARD, J.-F.: Postmoderní situace. In: Lyotard, J.-F.: O postmodernismu. 1. vyd. Praha: Filosofický ústav AV ČR, 1993a.
  • 3. LYOTARD, J.-F.: Za kultúrnu nepolitiku. In: Lyotard, J.-F.:Hrobka intelektuála a iné články. Bratislava: Archa, 1997b.
  • 4. LYOTARD, J.-F.: Štíhla príloha k postmodernej otázke. In: Lyotard, J.-F.: Hrobka intelektuála a iné články. Bratislava: Archa, 1997d.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko