Základná terminológia z predmetu Úvod do manažerstva kvality
«»
Popis:
1. Audit
systematický, nezávislý a zdokumentovaný proces získavania dôkazov auditu a ich objektívneho vyhodnocovania s cieľom určiť rozsah, v akom sa plnia kritériá auditu
POZNÁMKA.- Interné audity, niekedy označované ako audity vykonané prvou stranou (vlastné audity), vykonáva sama organizácia alebo niekto v jej zastúpení na interné účely a môžu tvoriť základ vyhlásenia o zhode samou organizáciou
Externé audity predstavujú audity označované ako audity vykonávané druhou alebo treťou stranou
Audity vykonávané druhou stranou vykonávajú strany, ktoré sa zaujímajú o organizáciu, ako sú zákazníci alebo ďalšie osoby v ich zastúpení
Audity vykonávané treťou stranou vykonávajú externé nezávislé organizácie. Takéto organizácie poskytujú certifikáty zhody s požiadavkami, ako sú certifikáty podľa noriem ISO 9001 alebo ISO 14001.
Ak sa spoločne auditujú systémy manažérstva kvality a systémy environmentálneho manažérstva, takáto audit nazývame kombinovaný audit.
Ak dve alebo viaceré audítorské organizácie spolupracujú pri audite jednej auditovanej organizácie, takýto audit nazývame spoločný audit.
Kľúčové slová:
audit
manažérstvo
proces
zákazník
politika kvality
plán kvality
Obsah:
- 1. Audit
2. Audítor
3. Manažérstvo
3. Manažérstvo kvality
4. Organizácia
5. Proces
6. Produkt
7. Riadenie kvality
8. Systém manažérstva
9. Zákazník
10. Príručka kvality
11.Politika kvality
12. Plán kvality
13. Cieľ kvality
14. Charakteristika kvality
Zoznam použitej literatúry:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.