Popis:
Pri tvorbe cien vo firme Mercedes by ma ovplyvňovali hlavne tieto faktory:
- minimalizácia nákladov - vývoj áut si vyžaduje značne finančné prostriedky na začiatku životného cyklu výrobku, preto sa firma snaží udržať výšku nákladov na primeranej úrovni. Riadi sa zásadou, že za kvalitu treba platiť, preto nie je dobre v tomto prípade za každú cenu výrobné náklady minimalizovať. Skôr je pre firmu Mercedes typické minimalizovanie nepodarkov a materiálového odpadu kvalitným zaučením personálu.
- Správanie sa konkurencie - Mercedes si vytvoril sieť svojich zákazníkov, ktorí sú verní tejto značke a spokojní s kvalitou, cenou a s poskytovanými službami. Ak konkurencia zníži ceny, nie je to automaticky impulz pre firmu, aby znížila ceny tiež. Väčšinou takúto cenovú vojnu vedú firmy pri autách pre bežného spotrebiteľa - to znamená pri autách, ktoré sa pohybujú na nižších cenových hraniciach a jedným z hlavných kritérií pri výbere a kúpe je výška ceny. Pri luxusných vozidlách sa cena neprispôsobuje konkurencii, ale každá firma si vytvára vlastnú cenu, za ktorú by si bol ochotní spotrebiteľ daný výrobok kúpiť.
Kľúčové slová:
marketing
centovorba
cenové stratégie
prémiové ceny
prienikové ceny
životný cyklus
Obsah:
- Označte do akej miery Vás ovplyvňuje každý faktor pri cenovej tvorbe?
Ktorú z cenových stratégii pre cenové produkty by ste si vybrali a prečo?
- smotánkové ceny
- prémiové ceny
- prienikové ceny
Akú stratégiu tvorby cien pre produktový mix by ste si vybrali a prečo?
Popíšte cenové stratégie používané v jednotlivých štádiách životného cyklu produktu