Popis:
Základným atribútom trhovej ekonomiky je sloboda zákazníka rozhodnúť sa nielen o tom čo nakúpi, ale predovšetkým od koho. Táto skutočnosť vedie k súťaži potenciálnych dodávateľov o zákazníka, ktorého je potrebné presvedčiť o tom, že práve dodávateľ X je ten správny, že jeho výrobok najlepšie uspokojí zákazníkove potreby. O víťazovi, ktorého si zákazník zvolí ako svojho dodávateľa môžeme povedať, že jeho konkurenčná schopnosť bola vyššia ako u ostatných účastníkov súťaže - konkurentov. Vyššia konkurencieschopnosť môže byť v širšom slova zmysle super pozíciou nasledujúcich faktorov:
· produkt a portfólio ponuky, ktoré sa prekrývajú s požiadavkami zákazníka,
· komunikačné schopnosti podniku vo vzťahu ku zákazníkovi,
· flexibilné uskutočňovanie zmien, procesov a reakcie na požiadavky zákazníka,
· pôsobenie podniku determinované geografickou polohou, imidžom pôsobiacim v oblasti ŽP, verejnej publicity, sociálnej zodpovednosti, angažovanie sa v oblastiach charity, športu, kultúry...
· kapitálová sila, finančná spôsobilosť, systém riadenia kvality, produktivita práce...
Rýchle tempo rozvoja svetovej ekonomiky núti ekonomické subjekty prispôsobovať sa podmienkam globálnej konkurencie a hľadať cesty úspešného uplatnenia sa v prostredí neustálych zmien. Schopnosť podnikov prežiť, prosperovať a rásť je podmienená progresívnou tendenciou vývoja strategických nástrojov uplatňovaných v konkurenčnom prostredí. Celosvetový trend v budovaní podniku svetovej triedy je orientovaný na zvyšovanie kvality produktov, znižovanie nákladov podniku, zvyšovaní produktivity, znižovaní časov medzi objednávkou a dodávkou, zvyšovaní pružnosti reagovania na potreby, znižovania negatívnych vplyvov produkcie na životné prostredie, atď.
...
Kľúčové slová:
organizácia
zákazník
zmena
konkurencieschopnosť
procesné manažérstvo
CRM
komunikácia
stratégia
ekonomika
trhová ekonomika
kvalita
produkt
produkcia
marketingová stratégia
Obsah:
- Úvod
Procesné manažérstvo
Zvýšenie výkonnosti procesov
Customer Relationship Management
Komunikácia so zákazníkmi
Stratégia udržania zákazníkov
Stratégia zameraná na poskytovanie kvalitnej odbornej pomoci zákazníkom
Zmeny v štruktúre spoločnosti
Záver
Zdroje:
- Borovský J. - Riadenie zmien ako prostriedok ku zvýšeniu konkurencieschopnosti, rukopis, 2004 dostupné na http://www.comedit.eu
- Čuchranová, K.: Ekonomická efektívnosť podniku., Diplomová práca, Košice, 2000, vedúci práce: Prof. Ing. Vladimír Vodzinský, CSc
- Kameníková, K.: Finančné investície podniku,. Trendy v systémoch riadenia podnikov. 5. medzinárodná vedecká konferencia, Herľany, 28.-29.11.2002, ISBN 80-7099-911-X.
- Teplická, K. Katedra podnikania a manažmentu,
- http://www.marketingovenoviny.cz - rôzne články
- http://casopisy.euke.sk/mtp/clanky/4-2007/3.kubina.pdf
- http://www.dominanta.sk/MarkOdbyt.htm
- http://www.euroekonom.sk/manazment/crm/crm-ako-technologicky-ekosystem/