Zásady komunikácie so zákazníkom
Popis:
Jednaním so zákazníkom sa zaoberá marketing. Aplikácia marketingového riadenia sa vyvíjala nasledujúcimi obdobiami:
V prvom období bola orientácia firmy zameraná na produkt a jeho kvalitu, potom na produkciu to znamenalo vyrobiť a predať čo najviac a čo najlacnejšie. Ďalšie obdobie bolo zamerané na „umení predať“ a posledné obdobie vývoja marketingového riadenia postavilo do popredia zákazníka, resp. spokojného zákazníka. Moderný marketingový prístup znamená, že firma systematicky sleduje potreby, priania, preferencie a spokojnosť zákazníka.
Komunikácia
Slovo komunikácia znamená výmenu informácii. Na svetových trhoch sa zvádza boj o každého zákazníka. Kto stráca zákazníka, stráca perspektívu. Zákazník by mal byť kľúčovou postavou celého podnikateľského snaženia sa. Chceme však zákazníka získať a udržať, musíme s ním komunikovať.
Kľúčové slová:
komunikácia
internet
obchodný proces
prezentácia
sťažnosti
námietky
uzatvorenie obchodu
Obsah:
- Komunikácia 2
Internet 3
E-mail 3
Zásady komunikácie so zákazníkom 4
Obchodný proces 4
Zahájenie 4
Prezentácia a predvedenie 5
Vybavenie sťažností 6
Námietky 6
Vyjednávanie 8
Uzatvorenie obchodu 8
Popredajné sledovanie 9
Literatúra: 11
Zdroje:
- David Jobber, Geof Lancaster: Management prodeje, Computer Press, Praha 2001, ISBN 80-7226-533-4
- Philips Kotler, Gary Armstrong: Marketing, Grada Publishing, Praha 2004, ISBN 80-247-0513-3
- Timothy R. V. Foster: Jak získat a udržet zákazníka, Computer Press, Praha 2002, ISBN 80-7226-663-2
- Foret, Miroslav: Marketingová komunikace, Computer Press, Brno 2003, ISBN 80-7226-811-2
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.