Popis:
V súčastnej dobe je pre každý väčší podnikateľský subjekt nevyhnutné, aby mal bezchybne vypracovaný svoj podnikateľský zámer, ciele ktoré chce dosiahnuť, ako aj presne definované nástroje, resp.činnosti na dosiahnutie tohto zámeru. Musí mať perfektne stanovenú a vypracovanú stratégiu podniku.
Stratégia podniku je teda stanovenie, plánovanie základných a dlhodobých cieľov podniku a postupov, spôsobov ako tieto ciele, plány dosiahnuť.
Výsledkom tohto plánovacieho procesu je sústava plánov podniku, ktoré môžeme rozdeliť do troch základných skupín:
1. podľa hierarchických úrovní riadenia
2. podľa časového horizontu - dlhodobé, strednodobé, krátkodobé
3. podľa funkčného zamerania - plán výroby, finančný plán, plán marketingu, plán zásobovania a pod.
Kľúčové slová:
zásobovacia činnosť
podnik
riadenie
stratégia
časový horizont
plán marketingu
Zdroje:
- Majtán, M. a kol.: Manažment. Vydavateľstvo Ekonóm, Bratislava 2001
- Kupkovič,M. a kol.: Podnikové hospodárstvo. Sprint, Bratislava 2001
- Čepelová, A. a kol.: Základy manažmentu : Praktikum. Bratislava : Ekonóm, 2005