Zhodnotenie programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Banská Bystrica
Popis:
1. Úvod
Program sociálneho a hospodárskeho rozvoja mesta Banská Bystrica na roky 2007 - 2013 (ďalej len PHSR) je strednodobý strategický dokument, ktorý definuje komplexnú predstavu o budúcnosti rozvoja mesta Banská Bystrica. Bol spracovaný na základe zákona NR SR č. 503/2001 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja, novelizovaného zákonom NR SR č. 351/2004 Z.z. Iniciátorom a garantom Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta je mesto Banská Bystrica, užívateľmi programu sú všetci občania, podnikatelia, súčasné a budúce inštitúcie v meste.
2. Proces tvorby strategického dokumentu
Mesto Banská Bystrica vytvorilo svoj program hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Banská Bystrica na roky 2007-2013 na pôde mesta v období od júna 2006 do marca 2007. Mesto pri tvorbe programu spolupracovalo so spoločnosťou M.B.Consulting a so širokou verejnosťou. Keď sa rozprávame o spracovateľovi programu - spoločnosťou M.B. Consulting, nejde ani tak o spoločnosť ako o živnostenskú činnosť Ing. Magdalény Bernátovej PhD. ktorá je konzultantkou v oblasti či už strategického plánovania ale aj v oblasti marketingu území a mnoho ďalších. Len pre zaujímavosť Ing. Bernátová pôsobila v 90-tych rokoch aj na Ekonomickej fakulte UMB a spoluzakladala Inštitút rozvoja obcí, miest a regiónov EF UMB, ktorý už dnes v tejto podobe neexistuje.
...
Kľúčové slová:
PHSR mesta Banská Bystrica SWOT analýza Program sociálneho a hospodárskeho rozvoja územia Akčný plán Vízia Marketing územia Manažment územia
Obsah:
- 1. Úvod
2. Proces tvorby strategického dokumentu
3. Analýza vonkajšieho a vnútorného prostredia
4. Analýza SWOT
5. Stanovenie vízie
Strategické zámery a ich ciele, resp. priority
6. Plán implementácie strategických zámerov a cieľov a plán monitorovania implementácie
Monitoring a vyhodnocovanie
7. Finančné zabezpečenie plnenia strategických zámerov a cieľov priorít
8. Marketingová časť PHSR mesta Banská Bystrica
8.1. Nositelia marketingu územia
8.2 Marketingové analýzy SWOT
8.3 SWOT analýza cestovného ruchu, pre nástroj marketingového mixu Produkt
8.4 SWOT analýza cestovného ruchu pre nástroj marketingového mixu – Cena
8.5 SWOT analýza cestovného ruchu, pre nástroj marketingového mixu – marketingová komunikácia
8.6 SWOT analýza cestovného ruchu, pre nástroj marketingového mixu – dostupnosť
8.7 SWOT analýza cestovného ruchu, pre nástroj marketingového mixu – ľudia
9 Analýza trhu
10. Trh organizácií
11. Analýza konkurencie
12. Prílohy k štruktúre obyvateľstva a organizácií
Tabuľka: Veková štruktúra obyvateľov
Tabuľka: Štruktúra obyvateľstva podľa dosiahnutého stupňa vzdelania
Tabuľka: Štruktúra obyvateľstva podľa vybraných ekonomických činností
Tabuľka: Veľkostná štruktúra organizácií
Tabuľka: Organizačná štruktúra hospodárstva
Zdroje:
- Rozvoj miestnej samosprávy Čapková 2004
- Strategické marketingové plánovanie územia Vaňová 2006
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.