Popis:
M. Armstrong (2002) uvádza, že všeobecným cieľom získavania a výberu zamestnancov by malo byť získať s vynaložením minimálnych nákladov také množstvo a takú kvalitu zamestnancov, ktorí sú žiadúci pre uspokojenie podnikovej potreby ľudských zdrojov. Existujú tri fázy získavania a výberu zamestnancov a to:
1) definovanie požiadaviek - príprava popisu a špecifikácia pracovného miesta
2) prilákanie uchádzačov - preskúmanie a vyhodnotenie rôznych zdrojov uchádzačov, vo vnútri podniku i mimo neho, inzerovanie, využitie agentúr a poradcov
3) výber uchádzačov - triedenie žiadostí, pohovory, testovanie, hodnotenie uchádzačov, assessment centre, ponúkanie zamestnania, získavanie referencií, príprava pracovnej zmluvy (M. Armstrong, 2002)
Výber zamestnancov je jednou z najdôležitejších personálnych činností firmy. Mal by logicky zapadať do ostatných funkcií riadenia ľudských zdrojov, nadväzovať na plánovanie a získanie zamestnancov a byť účelne prepojený s ďalšími personálnymi činnosťami. Ide o dlhodobý proces pozostávajúci z niekoľkých fáz (Armstrong, 2002).
Kľúčové slová:
výber zamestnancov
získavanie zamestnancov