Životný cyklus
Popis:
Pre podnikateľa má veľký význam čas, za ktorý sa jeho výrobok udrží na trhu. Toto obdobie E. Stehlík označuje ako trhovú životnosť výrobku. Na ňu nadväzuje priebeh životného cyklu - závislosť predaja výrobku od času. Životný cyklus sa vyznačuje určitými etapami, ktoré sa vzájomne líšia objemom predaja, tempom jeho rastu, ziskom, ktorý výrobok prináša, ale aj starostlivosťou, ktorú vyžaduje od výrobcu v podobe použitia marketingových nástrojov rôznej intenzity a rôznych vzájomných kombináciách.
Životný cyklus výrobku vyjadruje postavenie výrobku na trhu a súčasné pôsobenie časového faktora na zmenu záväzku a zákazníka (spotrebiteľa). Dĺžka krivky životného cyklu výrobku je rôzna v závislosti od druhu tovaru (potraviny, tovar krátkodobej spotreby, tovar dlhodobej spotreby).
Kľúčové slová:
životný cyklus
bostonská matica
zrelosť
životný cyklus
výrobky
rast
Obsah:
- Životný cyklus
Charakteristika jednotlivých fáz životného cyklu výrobku
Štádium výskumu a vývoja
Štádium uvedenia výrobku na trh
Štádium rastu
Štádium zrelosti
Štádium poklesu
Skracovanie životného cyklu
Inovácia
„BOSTONSKÁ MATICA“
Predĺženie životného cyklu
PRÍPADOVÁ ÚLOHA:
Zdroje:
- Dudinská, Štefko - Základy marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.