Popis:
V mojej práci by som chcel uviesť fakty v súvislosti s komunikáciou v organizácii. Najprv by som všeobecne popísal čo je to komunikácia, kto sa zúčastňuje komunikácie, aké druhy komunikácie existujú a v neposlednom rade aj problémy v komunikácii a dosiahnutie zlepšenej a úspešnej komunikácie.
Komunikácia je základným prvkom nielen v manažmente, ale aj v iných oblastiach. Úspešná komunikácia je jedným zo základných predpokladov fungovania každého organizácie. Prekážky v komunikácii sú často príčinou problémov v riadení, plánovaní, organizovaní tak, ako aj v iných procesoch.
Manažéri komunikujú nielen so svojimi spolupracovníkmi ale aj s dodávateľmi či odberateľmi, zákazníkmi a inými organizáciami, ale tiež s verejnosťou. Komunikácia je nevyhnutná pri výbere cieľov, pri hľadaní najvhodnejších spôsobov ich naplnenia a aj pri riešení problémov. Komunikácia je hlavným nástrojom hodnotenia ľudí, ich motivácie a usmerňovaní a preto by sa manažéri mali usilovať o zvládnutie zásad efektívnej komunikácie, zdokonaľovanie svojich komunikačných zručností a o zvládnutie efektívnych komunikačných techník.
Kľúčové slová:
komunikácia
zlepšenie komunikácie
manažment
základy manažmentu
organizácia
Obsah:
- Úvod 2
Komunikácia 3
Druhy komunikácie 4
INterpersonálna komunikácia 5
Zlepšenie komunikácie v organizácii 5
Úvod do problematiky 5
Zlepšenie komunikácie nadol 6
Zlepšenie komunikácie nahor 6
Komunikácia vrámci jednej úrovne 7
VErtikálna komunikácia 7
Horizontálna komunikácia 8
Návrhy na zlepšenie komunikácie 8
Záver 9
Použitá literatúra 10
Zdroje:
- FERJENČÍK, J.: Komunikácia v organizáciách. 1. vyd. Bratislava: Ekonóm, 2001. ISBN 80-
- 225-1415 -2 SZARKOVÁ, M. a kol.: Komunikácia v manažmente. Bratislava: Ekonóm. 2002 KADLEČÍKOVÁ, M. a kol. 2012. Základy manažmentu. Nitra: SPU v Nitre, 2012. 204 s. ISBN 978 - 80 - 552 - 0898 - 5
- CARNEGIE, D.: Komunikácia ako cesta k úspechu. Vydavateľstvo Príroda 2010. ISBN 9788007018174