Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Zmena postojov - Sociálna psychológia

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
99 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
1109
Posledná úprava
28.02.2015
Zobrazené
4 826 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ZMENA POSTOJOV

Všeobecne platí, že zmena postojov je najúčinnejšia vtedy, keď osoby môžu nadobudnúť postoje samostatne. /tým vlastne pochopí čo a prečo má niečo urobiť/ Platí, že postoj má tendenciu rýchlo sa fixovať. Sociálne postoje sa menia predovšetkým vtedy keď: - - človek získava nové informácie o danom postoji - skupina /spoločnosť/ naň ho vyvoláva tlak k zmene - zmena sa vynúti pomocou poskytnutia resp. odmietnutia istých výhod
Zmeny môžu byť :
1.kongruetné = smer zmeny je rovnakého znamienka / + - +/
2.inkongruetné = znamienko sa mení / + - -/
Metódy zmeny postojov
1. disonancia = podávanie protiargumentov proti danému postoju
2. konfrontácia = porovnávame argumenty podporujúce postoj s protiargumentmi
3. diskusia = obe strany argumentujú svoj postoj
4. vynútená úprava správania = prinúti sa k činnosti a následne sa zmení postoj Niekedy dochádza k „bumerangovému efektu“ - ak jedinec má k niečomu veľmi intenzívny vzťah a je nútený tento vzťah zmeniť, dochádza k tomu, že sa u neho ešte viac prehlbuje.

Úloha presvedčenia pri zmene postoja
Podľa názoru Fishbeina a Ajzena (1975) presvedčenia majú pri zmene postoja ústrednú úlohu. Presvedčenie osoby o objekte sa chápe ako vnímaný pravdepodobný vzťah medzi objektom a nejakou vlastnosťou. Existujú v zásade dva priame spôsoby jeho zmeny:
1.) môžeme navodiť situáciu, v ktorej osoba sama môže vnímať, že určitý predmet má práve také a nie iné vlastnosti;
2.) môžeme osobe z určitého vonkajšieho zdroja sprostredkovať info, že daný predmet má dané vlastnosti.

Kľúčové slová:

sociálne postoje

zmena postojov

reklamné kampane

sociálna sféra

disonancia

konfrontácia



Obsah:
  • Úloha presvedčenia pri zmene postoja
    Reklama a zmena postojov
    Príjemca reklamných kampaní
    História
    Literatúra

Zdroje:
  • ATKINSON, R. a kol. (2003). Psychologie. 2. vydanie. Praha: Portál
  • VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (1997). Sociálna psychológia. 1. vydanie. Praha: ISV nakladateľstvo
  • HAYESOVÁ, N. (1998). Základy sociální psychologie. 3. vydanie. Praha: Portál
  • HEWSTONE, M., STROEBE, W (2006).: Sociální psychologie. 4.vydanie. Praha: Portál
  • KOLLÁRIK, T., SOLLÁROVÁ, E. (2004).: Metódy sociálnopsychologickej praxe. 4. vydanie. Bratislava: Ikar
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko