Znalostný manažment - Seminárna práca z predmetu Manažment
«»
Prípona
.doc |
Typ
seminárna práca |
Stiahnuté
54 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
13927 |
Posledná úprava
15.02.2022 |
Zobrazené
7 054 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Úvod
Dvadsiate prvé storočie je mnohými odborníkmi charakterizované ako storočie informácií. Do popredia sa dostávajú informácie, pretože sú základom znalostí. Pojmy ako znalostný potenciál, intelektuálny kapitál alebo know-how sú čoraz frekventovanejšími v slovníkoch manažérov a znalosti sa stávajú najdôležitejšou formou kapitálu podniku.
Tlak masovokomunikačných médií zosilnel aj v súvislosti s výzvami európskych fondov. Iným dôvodom prečo sme sa začali zaujímať o znalosti je aj nevídaný vplyv informačných a komunikačných technológií na všetky oblasti nášho života. Vysoko odborné informácie, ktoré boli kedysi prístupné len pár jedincom, sú dnes prístupné skoro všetkým. Jednoduchosť prístupu devalvovala ich hodnotu. V snahe získať to, čo iní nemajú sme boli nútení obrátiť sa k samotnej podstate úspechu - k ľuďom a k tomu čo vedia - ich znalostiam. V súvislosti so znalostnou ekonomikou a znalosťami ako takými sa dostáva do popredia otázka ich efektívneho riadenia - znalostný manažment.
1. Informácie, znalosti (vedomosti), znalostný manažment
Ako každý z nových smerov a trendov aj manažment znalostí má svojich zástancov a odporcov. Odporcovia tvrdia, že nie je ničím novým, že ide v podstate len o manažment informácií; jeho podporovatelia dokazujú, že to čo hýbe súčasným vývojom nie sú len informácie ale podstatou je dokázať nahromadené informácie premeniť na znalosti (vedomosti) a tie potom s úspechom využívať. Z uvedeného vyplývajú podstatné rozdiely medzi obsahom pojmov informácie a znalostí: informácie sú statické a predstavujú vstup do procesu výsledkom ktorého sú znalosti (vedomosti).
...
Kľúčové slová:
znalosť
vedomosť
informácie
kapitál
manažment
znalostný manažment
firma
prínosy
investície
ciele
podstata
tvorba
rozvoj
intelektuálny kapitál
manažér znalostí
Obsah:
- Úvod -3-
1. Informácie, znalosti (vedomosti), znalostný manažment -3-
2. Tvorba, rozvoj, využívanie a zhodnocovanie znalostí -4-
2.1 Intelektuálny kapitál -4-
2.2 Manažér znalostí (Chief Knowledge Officer - CKO) -5-
3. Ciele a podstata procesu zavedenia manažmentu znalostí do firmy -5-
4. Investície do znalostného manažmentu sú jednorazové -5-
5. Prínosy znalostného manažmentu -6-
Záver -7-
Zdroje:
- DAVENPORT, T. H. Some Principles of Knowledge Management. Dostupné na internete http://www.itmweb.com/essay538.htm
- LAVRIN, A., ZELKO, M. Cez informačnú gramotnosť k manažmentu znalostí. In Systémová integrace [online] 2000 [2004-12-06]. Dostupné na internete http://si.vse.cz/archiv/clanky/2000/lavrin.pdf
- OECD: Measuring Knowledge Management in the Business Sector. Paris: OECD Publications Service, 2003.
- SINČÁK, M.: Knowledge management a e-biznis. In eFocus, 2001, [online] 2001. Dostupné na internete http://www.efocus.sk.
- PER PARTES Consulting. Akcelerace managementu znalostí. Průzkum stavu managementu znalostí u českých podniků. Per Partes Consulting, s. r. o., 2002.
- KPMG: Insights from KMPG’s European Knowledge Management Survey 2002/2003, 2003, [online], 01/2003 [cit. 2004-05-12]. Dostupné na internete http://www.kpmg.nl/kas
- TRUNECEK J: 2001. Znalosti v roce 2001. Moderní řízení č.11/2001 s. 39-43
- DAVENPORT, T, De LONG, D.. BEERS, M.: Successful Knowledge Management Projects. Sloan Management Review, Winter 1998, s.43
- DRUCKER, P.: Budoucnost už nastala. In: Moderní řízení č.3/1998 s.4
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.