Popis:
Reklama. Považovaná za jeden z najväčších fenoménov 20. a 21. storočia, ktorému sa nevyhne nik. Zapĺňa svoje miesto nie len v rádiách, televíznych obrazovkách, ale aj v novinách a časopisoch, bilboardoch a hlavne na internetových stránkach. Veľmi využívanými nositeľmi reklamy sa stali aj suveníry, ako zapaľovače, perá či kalendáre. Všetci ju máme možnosť nie len pozorovať, ale aj hodnotiť a využívať. Názov reklama pochádza z latinčiny, resp. francúzštiny a po prvý krát sme sa s ním stretli v roku 1911, keď bola označovaná ako poľovnícky termín s prekladom volať, vábiť.
Vtedy sa jej však ešte nedostalo toľko pozornosti a slávy. Začalo to až rozvojom ekonomiky a techniky, a hlavne trhu, kde sa začal boj medzi konkurenčnými výrobcami.“ Reklama je vlastne platená masová komunikácia a podľa zákona je to prezentácia produktov každej podobe s cieľom uplatniť ich na trhu, kde sú za produkt považované služby, tovar, nehnuteľnosti, obchodné meno alebo obchodná známka firmy“.
Kľúčové slová:
reklama
zvuk
zvuk v reklame
masmediálne štúdiá
časopisy
billboardy
masová komunikácia
prezentácia produktov
rádiá
internet
Obsah:
- Úvod
Zvuková stránka reklamy
Použitá literatúra
Zdroje:
- PRACHÁR, J.: Podnikateľ v aréne trhu, reklamy, marketingu. Nitra, 1991.
- HORÁKOVÁ, I. - KOHOUT, J.: Reklama v podnikaní. Bratislava, 1999.
- HINGSTON, P.: Efektívny marketing. Bratislava, 2002.