Popis:
Skriptá Bankový manažment a marketing sú určené poslucháčom 4. Ročníka denného a diaľkového štúdia Národohospodárskej fakulty EU, špecializácie Peňažníctvo. Obsahovo skriptá nadväzujú na predmety Bankovníctvo, Bankové služby a operácie a Účtovníctvo v bankovníctve. Vzhľadom na fakt, že predmet Bankový manažment a marketing predchádza predmetu Podnikanie komerčných bánk a Riziko a neistota vo financiách, sú niektoré otázky, týkajúce sa manažmentu zisku a rizika v týchto skriptách preberané len okrajovo. Kapitoly, ktoré nadväzujú na iné predmety (napr. organizačné štruktúry, manažment, marketing), sú zúžené len na špecifiká v bankovníctve.
Predložené skriptá obsahujú len niektoré, vybrané časti manažmentu bánk. Vzhľadom na skutočnosť, že na knižnom trhu nejestvuje súhrnná publikácia s touto problematikou, predkladám tieto skriptá ako prvú , pracovnú verziu.
Kľúčové slová:
ciele komerčnej banky
strategické plánovanie
rozpočet
controlling
manažérske účtovníctvo
Obsah:
- Ciele komerčnej banky 2
Strategické plánovanie a riadenie 13
Metódy hodnotenia banky 56
Taktické plánovanie v bankách 66
Rozpočet 75
Organizačná štruktúra komerčnej banky 83
Manažérske účtovníctvo 90
Controlling 102
Manažment aktív a pasív 129
Riadenie ziskovosti - transfer a oceňovanie zdrojov 143
Riadenie ziskovosti - alokácia neúrokových nákladov a výnosov 152
Podnikové informačné systémy 159
Reštrukturalizácia bankovníctva 184
Trendy a procesy, ovplyvňujúce finančné inštitúcie 214
Bankový marketing 221