Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Dagmar Lesáková a kol.: Strategický marketing (1.časť)

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
10,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47846
Posledná úprava
20.01.2021
Zobrazené
963 x
Autor:
Jess
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ide o sken prvej polovice učebnice na Strategický marketing (kapitoly 1 až 7, vrátane).

1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE

Cieľom kapitoly je:
- vysvetliť podstatu strategického riadenia podnikov,
- charakterizovať tri úrovne stratégií používaných v podnikateľských subjektoch,
- uviesť základné prístupy k vymedzeniu stratégie,
- definovať marketingovú stratégiu a jej základné charakteristiky,
- vymedziť pojem a vlastnosti konkurenčnej výhody.

1.1 PODSTAT STRATEGICKÉHO RIADENIA PODNIKOV

Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, ktorá býva označovaná ako analýza 3C (customers, competitors, company capabilities). Analýza zákazníkov poskytuje odpoveď na otázky:
- kto tvorí zákaznícku bázu podniku,
- kde, kedy a ako zákazníci nakupujú,
- čo motivuje zákazníkov k nákupu,
- aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov,
- ako by potenciálne mohol byť konkrétny produktový trh segmentovaný.
...

Kľúčové slová:

stratégia

marketing

strategický marketing

SWOT

SWOT analýza

BCG

BCG matica

audit

marketingový audit

plánovanie

produkt

trh

produktový trh

zákazník

nákup

konkurent

konkurencia



Obsah:
  • 1. Podstata a vymedzenie stratégie
    2. Marketingový audit, SWOT analýza a strategická marketingová situačná analýza
    3. Typológia marketingových stratégií
    4. Nástroje strategického plánovania
    5. Zákaznícke stratégie
    6. Analýza konkurencie
    7. Konkurenčné stratégie

Zdroje:
  • Učebnica: LESÁKOVÁ, Dagmar, Jozef ČIMO, Eva HANULÁKOVÁ a Zuzana LUKAČOVIČOVÁ. Strategický marketing. Bratislava: Sprint 2, 2014, 349 s. [20,63 AH]. Economics. ISBN 978-80-89710-07-2.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko