Popis:
Ide o sken prvej polovice učebnice na Strategický marketing (kapitoly 1 až 7, vrátane).
1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE
Cieľom kapitoly je:
- vysvetliť podstatu strategického riadenia podnikov,
- charakterizovať tri úrovne stratégií používaných v podnikateľských subjektoch,
- uviesť základné prístupy k vymedzeniu stratégie,
- definovať marketingovú stratégiu a jej základné charakteristiky,
- vymedziť pojem a vlastnosti konkurenčnej výhody.
1.1 PODSTAT STRATEGICKÉHO RIADENIA PODNIKOV
Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, ktorá býva označovaná ako analýza 3C (customers, competitors, company capabilities). Analýza zákazníkov poskytuje odpoveď na otázky:
- kto tvorí zákaznícku bázu podniku,
- kde, kedy a ako zákazníci nakupujú,
- čo motivuje zákazníkov k nákupu,
- aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov,
- ako by potenciálne mohol byť konkrétny produktový trh segmentovaný.
...
Kľúčové slová:
stratégia
marketing
strategický marketing
SWOT
SWOT analýza
BCG
BCG matica
audit
marketingový audit
plánovanie
produkt
trh
produktový trh
zákazník
nákup
konkurent
konkurencia
Obsah:
- 1. Podstata a vymedzenie stratégie
2. Marketingový audit, SWOT analýza a strategická marketingová situačná analýza
3. Typológia marketingových stratégií
4. Nástroje strategického plánovania
5. Zákaznícke stratégie
6. Analýza konkurencie
7. Konkurenčné stratégie
Zdroje:
- Učebnica: LESÁKOVÁ, Dagmar, Jozef ČIMO, Eva HANULÁKOVÁ a Zuzana LUKAČOVIČOVÁ. Strategický marketing. Bratislava: Sprint 2, 2014, 349 s. [20,63 AH]. Economics. ISBN 978-80-89710-07-2.