Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Manažérska komunikácia- skriptá

«»
Prípona
.rar
Typ
skriptá
Stiahnuté
55 x
Veľkosť
2,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
4274
Posledná úprava
12.08.2017
Zobrazené
6 603 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikácia existuje v ľudskej komunite od nepamäti. Jej podstata je vo vzájomnom dorozumievaní sa, odovzdávaní a prijímaní informácií, ovplyvňovaní iných a dosahovaní porozumenia. Komunikujeme pri náhodnom i plánovanom stretnutí dvoch a viacerých ľudí. Stačí letmý pohľad, pohyb rukou, úsmev na tvári či niekoľko slov a partner pochopí vysielaný signál. Avšak nie všetky úkony majú ten istý obsah a rovnaké pochopenie. Často sa stane, že niečo rozprávame a druhá strana nevníma alebo prijatú správu interpretuje nesprávne.
Komunikovať môžeme rozličným spôsobom, rečou, písmom, obrazom, oblečením, úpravou zovňajšku, správaním, rečou tela, vôňou, farbami, zvyklosťami, ale aj tichým mlčaním. Komunikačný prostriedok volíme s ohľadom na účel komunikácie a komunikačného partnera. Zdá sa, že komunikácia bude bezproblémová, ak komunikujeme v tom istom jazyku. Dokážeme hovoriť, čítať, písať i počúvať, a predsa najviac nedorozumení medzi ľuďmi vzniká z dôvodu neúčinnej komunikácie. V čom je príčina? Dokážeme svoje myšlienky interpretovať iným presvedčivo a zrozumiteľne?
Komunikácia je schopnosť, ktorej sa dá naučiť. Ak chceme, aby nás ostatní pochopili, porozumeli nášmu správaniu a zmýšľaniu, musíme sa o to pričiniť v prvom rade my sami. Komunikácia je životnou potrebou nielen každého jednotlivca, ale aj organizácie. Je súčasťou uskutočňovania pracovných úloh na pracovisku, organizovania, plánovania, motivovania, povzbudzovania i kontroly. Bez komunikácie nemôže existovať žiadna organizácia. Komunikácia je koordinačným kanálom medzi zamestnancami, manažérmi, vlastníkmi a verejnosťou.
Vykonávanie manažérskej práce sa nezaobíde bez poznania základov komunikácie. Komunikačná schopnosť je nevyhnutným predpokladom odbornej spôsobilosti manažéra. Manažéri, ktorí disponujú touto schopnosťou, vedia ohodnotiť ľudský potenciál a využiť jeho energiu na rozvoj organizácie. Preto je cieľom publikácie prispieť k tomu, aby si budúci manažéri ďalej rozvíjali základné komunikačné zručnosti, a to tak v kontakte s jednotlivcami, ako aj v malej či veľkej skupine vnútri organizácie a na verejnosti.
Cieľu publikácie zodpovedá jej obsah. Úvodné kapitoly sa venujú teoretickému objasneniu úloh a pozícií manažérov v organizácii, zdokonaľovaniu organizácie práce a faktorom zvyšovania pracovného výkonu. V ostatných kapitolách sa pozornosť sústreďuje na potrebu zvládnutia komunikácie vnútri i mimo organizácie. Bližšie sa charakterizuje proces komunikácie, jej zložky, význam aktívneho počúvania a spätnej väzby. Komunikácia písmom, hovoreným slovom a rečou tela je základom kapitol venovaných príprave a vedeniu rozhovorov, pracovných porád, obchodných rokovaní či verejných vystúpení.
Knižná publikácia je základom na získanie a precvičovanie komunikačných zručností v rozprávaní, počúvaní, písaní i čítaní. Verím, že študenti, ktorí sa pripravujú na manažérske pozície, ale aj manažéri na rôznych úrovniach riadiacej hierarchie rôznych typov sociálnych organizácií, nájdu v publikácii inšpiráciu na zdokonaľovanie svojej komunikačnej spôsobilosti.

Kľúčové slová:

manažment

manažérska komunikácia

spätná väzba

obchodné rokovania

verejné vystúpenie



Obsah:
  • ÚVOD -4-
    1 KTO JE MANAŽÉR? 5
    1.1 VYMEDZENIE POJMU MANAŽÉR 5
    1.2 ÚLOHY MANAŽÉRA 9
    1.3 POŽIADAVKY KLADENÉ NA MANAŽÉRA 15
    1.4 OSOBNOSŤ MANAŽÉRA 19
    1.5 MANAŽÉR AKO VODCA 27
    2 ORGANIZÁCIA PRÁCE MANAŽÉRA 32
    2.1 PRÁCA MANAŽÉRA 32
    2.2 PRACOVNÝ VÝKON A ZÁŤAŽ 39
    2.3 ZDOKONAĽOVANIE ORGANIZÁCIE PRÁCE 46
    3 PROCES KOMUNIKÁCIE 63
    3.1 PODSTATA KOMUNIKÁCIE 63
    3.2 PRVKY PROCESU KOMUNIKÁCIE 68
    3.3 SPÄTNÁ VÄZBA 73
    3.4 AKO ZLEPŠIŤ KOMUNIKÁCIU 77
    4 FORMY KOMUNIKÁCIE 88
    4.1 VERBÁLNA A NEVERBÁLNA KOMUNIKÁCIA 88
    4.2 KOMUNIKAČNÝ SYSTÉM 106
    5 AKO VIESŤ ROZHOVOR A PORADU 120
    5.1 ŠTÝL PRÁCE MANAŽÉRA PRI VEDENÍ ROZHOVORU 120
    5.2 PRÍPRAVA A VEDENIE PORÁD 129
    6 OBCHODNÉ ROKOVANIA 144
    6.1 PRÍPRAVA NA OBCHODNÉ ROKOVANIE 145
    6.2 PRIEBEH OBCHODNÉHO ROKOVANIA 151
    6.3 PROCES VYJEDNÁVANIA A OVPLYVŇOVANIA 158
    6.4 MEDZINÁRODNÁ KULTÚRA V OBCHODNOM ROKOVANÍ 164
    7 VYSTUPOVANIE NA VEREJNOSTI 171
    7.1 DRUHY VEREJNÝCH VYSTÚPENÍ 171
    7.2 PRÍPRAVA NA VEREJNÉ VYSTÚPENIE 176
    7.3 PRIEBEH VYSTÚPENIA 185
    ZÁVER -192-
    LITERATÚRA -193-

Zdroje:
  • ADAMS, S. 1998. Dilbert a jeho principy. Praha: Pragma, 1998.
  • BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. a i. 1998. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 1998.
  • BĚLOHLÁVEK, F. a i. 2001. Management. Olomouc: Rubico, 2001.
  • BOTHWELL, L. 1991. The Art of Leadership (Umenie viesť). New York: Prentice Hall Press, 1991.
  • BOOHER, D. 1999. Komunikujte s jistotou. Brno: Computer Press, 1999.
  • BRADBURY, A. 2001. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit. Praha: Computer Press, 2001.
  • CAUNT, J. 2001. Time management. Jak hospodařit s časem. Praha: Computer Press, 2001.
  • CONRAD, C. 1985. Strategic organizational communication: Cultures, Situations and Adaptation. New York: Holt, Rihort and Winston, 1985..
  • ČERNÝ, V. 2000. Jak na jednotlivé typy lidí. Praha: Computer Press, 2000.
  • DeVITO, J. A. 2001. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2001.
  • DiKAMP, 2000. Manažer 21. století. Praha: Grada Publishing, 2000.
  • DRUCKER, P.F. 1999. Klíčové otázky kariéry. In. Moderní řízení, č.8, 1999.
  • ERDÉLY, E. 1990. Baťa, švec, ktorý dobyl svět. Bratislava: Corinex, 1990.
  • FERJENČÍK, J. 2001. Komunikácia v organizáciách. Bratislava: Ekonóm, 2001.
  • FORSYTH, P. 2000. Jak motivovat lidi. Praha: Computer Press, 2000.
  • FRED, E.J. 1995. Intercultural Communication. California: Sage Publications Inc., 1995.
  • FUCHSOVÁ, K., KRAVČÁKOVÁ, G. 2000. Komunikácia ako dôležitá zložka kompetentnosti moderného manažéra. In: Česká ekonomika 2000. Sborník z mezinárodní konference. 2. díl. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta SU, 2000.
  • GALBAVÝ, Š. 2001. Leaderschip- vůdcovství v akci. In. Moderní řízení, č. 3, 2001.
  • GEIST, B. a i. 1992. Sociologický slovník. Praha: Victoria Publishing, 1992.
  • GÚČIK, M. 2000. Základy cestovného ruchu. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB, 2000.
  • GUILDHAM, M. 1990. Interpersonal Skills at Work. London: Prentice Hall, 1990.
  • HARVEY, Ch. 1992. Úspěch při získávání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992.
  • HLOUŠKOVÁ, I. 1998. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998.
  • HURST, B. 1994. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994.
  • JUNG, C., G. 1992. Analytická psychologie - její teorie a prax. Praha: Academie, 1992.
  • KHELEROVÁ, V. 1993. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1993.
  • KHELEROVÁ, V. 1995. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada 1999.
  • KLINCKOVÁ, J. 1992. Komunikačná stratégia manažéra. In: Osobnosť manažéra. Banská Bystrica, Ekonomická fakulta UMB, 1992.
  • KOONTZ, H., WEIHRICH, H. 1993. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993.
  • LASKO, W.,W. 1997. Krátky rozhovor a kariéra. Košice: Infoconsult, 1997.
  • LESÁKOVÁ, Ľ. 1992. Formy sebazdokonaľovania práce manažéra. In: Osobnosť manažéra v cestovnom ruchu. Banská Bystrica, Ekonomická fakulta UMB, 1992.
  • LIPTÁK, F. 1986. Práca vedúceho. Bratislava: Práca, 1986.
  • LIPTÁK, F. 1991. Metódy a štýly riadenia. Bratislava: Danubiaprint, 1991.
  • ...
  • ...
  • ...
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko