Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Marketing a manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
41 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6564
Posledná úprava
07.08.2018
Zobrazené
2 680 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základné terminologické vymedzenie podstaty marketingu

Požiadavka uplatňovať princípy trhovej ekonomiky vyvoláva hlad po nových informáciách sprostredkujúcich poznatky a skúsenosti z fungujúcich trhových ekonomík. Motívom je hľadanie spôsobov, metód a postupov na dosiahnutie konkrétnych cieľových efektov v danom trhovom prostredí. V tomto kontexte sa stále viac hovorí o nutnosti aplikácie marketingu a to nielen v organizáciách, ktorých cieľovou funkciou je maximalizácia zisku. Marketing je tak, ako určitý osobitný prístup k hľadaniu optimálnych cieľových efektov na fungujúcom trhu, predmetom záujmu nielen komerčných podnikateľských subjektov, ale aj nekomerčných organizácií. Podstatu marketingu tvorí orientácia na zákazníka a jeho potreby. Zákazník má v marketingovej koncepcii dominantné postavenie. On rozhoduje o tom, či bude akceptovať ponúkané produkty, t.j. rozhodne o tom, či majú produkty pre neho taký úžitok, že je ochotný za ne poskytnúť žiadanú protihodnotu, (ktorá nemusí mať vždy peňažnú formu, ani sa nemusí uhradiť bezprostredne), a teda či a ako sa uskutoční výmena a transakcia za poskytnutý úžitok. Správanie zákazníka na trhu sa chápe ako hodnotový vzťah medzi úžitkom, ktorý mu poskytne ponúkaný produkt, a protihodnotou, ktorú musí za neho zaplatiť alebo poskytnúť. Identifikovanie tohto hodnotového vzťahu je najdôležitejším prvkom celej marketingovej koncepcie. V podstate to znamená:

Kľúčové slová:

medzinárodný marketing

predaj

distribučná sieť

produktová stratégia

spotrebiteľ

manažment

vzťah so zákazníkmi



Obsah:
  • 1. Nový pohľad na spoločensko-ekonomickú podstatu marketingu
    1.1 Základné terminologické vymedzenie podstaty marketingu
    1.2 Základné evolučné determinanty rozvoja marketingu
    1.3 Charakteristické črty súčasného trhového prostredia
    1.4 Trendy v rozvoji marketingového manažmentu firiem v novom trhovom prostredí
    2. Funkcia marketingového manažmentu v trhovo orientovanom podniku
    2.1 Charakteristické znaky marketingovo orientovaného podniku
    2.2 Nástroje a metódy identifikácie trhových príležitostí v procese plánovania nových podnikateľských aktivít
    3. Orientácia marketingového manažmentu na zákazníka a proces jeho obsluhy
    3.1 Budovanie vzťahov so zákazníkmi a meranie nákladov stratených zákazníkov
    3.2 Tvorba stratégie priťahovania a udržania si stálych zákazníkov
    3.3 Proces tvorby hodnoty pre zákazníka na trhu konečného spotrebiteľa
    4. Stratégia budovania trhovej pozície a manažment portfólia produktov
    4.1 Manažment portfólia produktov ako súčasť produktovej stratégie firmy
    4.2 Spôsoby prezentácie produktu v procese tvorby trhovej pozície
    4.3 Stratégia budovania značky v procese budovania trhovej pozície
    5. Cenová politika a cenové stratégie
    5.1 Vybrané nástroje cenovej politiky
    5.2 Cena a životný cyklus produktu
    6. Vybrané prvky distribučnej stratégie
    6.1 Nové trendy v manažmente distribučných kanálov
    6.2 Budovanie vzťahov v distribučnom reťazci a hodnotovej distribučnej siete
    6.3 Proces tvorby hodnoty ako súčasť distribučných stratégií
    7. Efektívna organizácia predaja v marketingovom úsilí firmy
    7.1 Predajný personál ako dôležitý prvok procesu predaja
    7.2 Tvorba predajného potenciálu vo firme
    7.3 Proces získavania, školenia a hodnotenia práce predajcov
    8. Integrácia marketingu s existenciou celej firmy a hodnotenie účinnosti marketingových aktivít
    8.1 Implementácia marketingu do činností firmy
    8.2 Nástroje kontroly a hodnotenia marketingových činností
    8.3 Audit marketingových činností
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko