Marketing - ekonomika - skriptá
«»
Popis:
1. Uspokojovanie potrieb
1. Marketing nie len predávanie ale skôr uspokojovanie potrieb zákazníkov.
2. Marketing: spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
3. Marketing: práca s trhom , ktorou sa uľahčuje výmena s cieľom uspokojiť ľudské potreby a želania
Potreby
- je to stav pociťovania nedostatku
- fyzické (jedno, oblečenie), sociálne (spolupatričnosť a náklonnosť), individuálne (vedomosti, sebarealizácia)
- alebo hľadajú ako ju uspokojiť, alebo ju redukujú (vyspelé alebo menej rozvinuté spoločenstvá)
Želania
- forma ľudských potrieb; popisujú sa názvami predmetov ktoré uspokoja potreby
- nezamieňať želania a potreby (vrtačka, diera)
Kľúčové slová:
marketing
podnik
obchod
predaj
reklama
PR
manažment
spotrebiteľ
osobný predaj
maloobchod
veľkoobchod
cena
produkt
nákupné prostedie
Obsah:
- 1. Uspokojovanie potrieb
2. Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
3. Marketingové plánovanie
4. Marketingový výskum a informačné systémy
5. Marketingové prostredie
6. Spotrebiteľské trhy a nákupné správanie spotrebiteľa
7. Trh organizácií a nákupné správanie organizácií
8. Segmentácie trhu, výber cieľových skupín a tvorba trhovej pozície
9. Navrhovanie produktov
10. Vývoj nových výrobkov a stratégie životného cyklu výrobku
11. Stanovenie cien produktov
12. Tvorba cien produktov: cenové stratégie
13. Distribučné kanály a fyzická distribúcia
14. Maloobchod a veľkoobchod
15. Promotion: komunikácia a stratégia
16. Reklama, podpora predaja, PR
17. Osobný predaj a manažment predaja
18. Medzinárodný marketing
19. marketing služieb a non-profit organizations (NPO)
20. Marketing a spoločnosť
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.