Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Marketingové prostredie - Marketingové mikroprostredie, Makroprostredie, Proces monitorovania prostredia

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
26 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13333
Posledná úprava
20.11.2020
Zobrazené
943 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podnik musí pri hľadaní príležitostí a skúmaní rizík1/ začínať s marketingovým prostredím, s jeho monitorovaním (skúmaním). Toto prostredie tvoria všetky činitele a vplyvy, ktoré podmieňujú schopnosť efektívnej výmeny s cieľovým trhom. Práve z tohto dôvodu je tejto kapitole venovaná mimoriadna pozornosť. Marketingové prostredie podniku v literatúre býva rôzne členené. Spomenieme aspoň dva prístupy.
1. Mikro-, mezo- a makroprostredie.
2. Mikro- a makroprostredie.
Na naše účely budeme vychádzať z P. KOTLERA, ktorý marketingové prostredie podniku zvyčajne člení na mikro- a makroprostredie.

Prostredie v podmienkach marketingového riadenia podniku na tento podnik istým spôsobom (kladným alebo záporným) pôsobí a ovplyvňuje jeho správanie. Ak chce byť podnik úspešný mal by všetky tieto vplyvy analyzovať, poznať smer ich pôsobenia, využívať ich, a teda prispôsobiť svoje správanie súčasnému, ale aj očakávanému vývoju prostredia, v ktorom pôsobí. Súčasne si treba uvedomiť, že tieto vplyvy nemôže podnik spravidla priamo kontrolovať. Tiež si treba pamätať, že to, čo pre jeden podnik môže znamenať hrozbu pre jeho existenciu, pre iný podnik môže predstavovať významnú príležitosť.
...

Kľúčové slová:

marketing

marketingové prostredie

mikroprostredie

marketingové mikroprostredie

podnik

dodávatelia

marketingový sprostredkovateľ

zákazník

klient

konkurent

konkurencia

makroprostredie



Obsah:
  • 2 MARKETINGOVÉ PROSTREDIE
    2.1 Marketingové mikroprostredie
    Podnik
    Dodávatelia
    Marketingoví sprostredkovatelia
    Zákazníci (klienti)
    Konkurenti
    Verejnosť
    2.2 Makroprostredie
    Faktory ekonomického prostredia
    Faktory demografického prostredia
    Parametre prírodného prostredia
    Technické a technologické faktory
    Parametre politického prostredia
    Faktory kultúrneho prostredia
    2.3 Proces monitorovania prostredia
    Monitorovanie externého prostredia podniku
    Monitorovanie interného prostredia podniku

Zdroje:
  • skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko