Popis:
Jedným zo základných predpokladov vytvorenia úspešnej marketingovej stratégie je pochopenie správania sa a rozhodovania kupujúceho, či už ide o jednotlivca, domácnosť alebo organizáciu.
Pod pojmom spotrebiteľ rozumieme jednotlivcov a domácnosti, ktorí nakupujú výrobky a služby pre osobnú spotrebu.
Proces rozhodovania pri nákupe:
POTREBA→POŽIADAVKA→DOPYT→NÁKUP
Podľa toho, ako uskutočňujú spotrebitelia jednotlivé kroky od spoznania potreby až po nákup, môžeme nákupné správanie rozdeliť:
• Racionálne nákupné správanie - kupujúci starostlivo vyberá a zvažuje cieľ svojho nákupu na základe prísne objektívnych pravidiel. Nákup tovaru je nový, neobvyklý, uskutočnený zriedka (auto, nábytok...), výrazne zaťaží rozpočet.
• Zvyklostné nákupné správanie - zákazník pravidelne kupuje tovar každodennej potreby, ktorý dobre pozná (chlieb, mlieko, benzín), na základe dobrých skúseností
• Impulzívne nákupné správanie - zákazník kupuje bez predchádzajúceho plánovania.
Ide o tovar kupovaný v okamihu, keď sa vyskytne jeho akútna potreba (cigarety, čokoláda, alkohol pri reklamnej akcii), na základe vonkajšieho podnetu, momentálneho pocitu.
Kľúčové slová:
marketingová komunikácia
potreby
segmentácia trhu
marketingový plán
dodávky
postoj
SWOT analýza
nákup tovaru
Obsah:
- 1. Charakteristika firmy
2. SWOT analýza
3. Ciele firmy
4. Návrh opatrení program aplikácie
5. Marketingová komunikácia
6. Ekonomické vyhodnotenie