Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Medzinárodné prostredie

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9806
Posledná úprava
05.10.2018
Zobrazené
2 209 x
Autor:
melissska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 POJEM PROSTREDIA A DRUHY PROSTREDIA

Podnikanie sa neuskutočňuje vo vzduchoprázdnom priestore ale v určitom prostredí.
V teórii manažmentu a podnikania sa vyskytujú dva názory na to, čo je to prostredie. Mnohí autori za organizačné prostredie pokladajú “všetky vonkajšie faktory a podmienky, ktoré môžu ovplyvňovať organizáciu” (Barney a Griffin, 1992), resp. “vonkajšie inštitúcie a sily, ktoré potenciálne ovplyvňujú prácu organizácie” (Robbins a Coulter, 1996).

Iní autori chápu pojem organizačného prostredia širšie, zahŕňajú doň nielen externé, ale aj vnútorné sily. Tak napríklad Ball a McCulloch (1996) charakterizujú prostredie tak, že sú to “všetky sily, ktoré obklopujú a
ovplyvňujú život a rozvoj firmy”. Môžu to byť tak externé ako i interné sily.

Externé sily manažment podniku nemôže priamo ovplyvňovať a preto sa obyčajne nazývajú aj nekontrolovateľnými (neovládateľnými) silami. Môže ich ovplyvňovať len nepriamo, napríklad lobovaním za zmenu zákona a pod.

Na interné sily má manažment organizácie určitý vplyv, sú teda kontrolovateľnými (ovládateľnými) silami. Medzi interné sily patria podľa uvedených autorov výrobné faktory (kapitál, suroviny, ľudia) ako i činnosti organizácie (personalistika, financie, výroba a marketing).

Kľúčové slová:

medzinárodné prostredie

svetové organizácie

podnikanie

zahraničné trhy

obchodovanie

obchodní partneri



Obsah:
  • 1. Medzinárodné prostredie
    1.1 Pojem prostredia a druhy prostredia
    1.2 Svetové organizácie
    1.2 Európske medzinárodné prostredie
    2. Medzinárodné podnikanie a zahraničnoobchoná politika
    2.1 Formy medzinárodného podnikania a dôvody prečo vstupujú podniky na zahraničné trhy
    2.2 Teórie zahraničného obchodu a zahraničnoobchodná politika
    2.4 Podmienky obchodovania s hlavnými európskymi partnermi
    3. Vstup na zahraničné trhy - potrebné informácie
    4. Podnikateľské subjekty a obchodní partneri

Zdroje:
  • Doing Business With the West-Kogan Page, 1993
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko