Motivácia v školstve
«»
Popis:
3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia
Autonómne a heteronómne hodnotenie.
Hodnotenie žiakov má prispievať k optimálnemu priebehu zámerného a systematického učenia s ohľadom na jeho ciele. Optimalizačná funkcia pôsobí súbežnes motivačnou funkciou hodnotenia a spoločne podmieňujú dva typy hodnotenia:
Autonómne hodnotenie(vnútorné) -slúži žiakovi ako motivačný podnet a jeho nástroj na posudzovanie a ovplyvňovanie priebehu alebo výsledkov učenia
Heteronómne hodnotenie(vonkajšie) -slúži ako nástroj vonkajšieho riadenia, ktoré žiaka povzbudzuje (motivuje) k výkonu, ale aj usmerňuje a organizuje jeho učebné aktivity smerom k optimálnemu výkonu (Prúcha, 2009).
Cieľom vzdelávacieho procesu je, aby sa podiel autonómneho hodnotenia a motivácie k nemu v priebehu vzdelávania postupne zvyšoval, teda aby žiak postupne hodnotenie zvládal, mal o neho záujem a súčasne preberal zodpovednosť za svoje jednanie a hodnotiace úsudky.
Kľúčové slová:
motivácia žiakov
školské hodnotenie
motivačná funkcia
diferenciace
Obsah:
- Funkcie a typy hodnotenia.
3.1.1 Optimalizačná a motivačná funkcia
3.1.2 Formatívna funkcia
3.1.3 Diagnostická a diferenciačná funkcia
3.1.4 Praktická funkcia
4 Autoregulácia učenia
typológia žiaka z hľadiska výkonových potrieb.
Učebná motivácia podľa Kozékiho
Vývoj motivácie učenia sa
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.