Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Pedagogická komunikácia

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
77 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14963
Posledná úprava
24.01.2009
Zobrazené
1 758 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
O majstrovstve uitea bolo v pedagogickej literatúre popísaných už vea
stránok. asto sa konštatuje, že ani najdokonalejšie osnovy, ani najdokonalejšie
uebnice nemajú význam, ak ich „ neoživí “ osobnos uitea, jeho majstrovstvo. Iba
pamäovo zvládnutý študijný odbor, pedagogická a psychologická teória
nezaruujú úspešnú realizáciu edukaného procesu. Kultúra, majstrovstvo
pedagogickej práce sú podmienené aj takými faktormi, akými sú napr.: osobné
vlastnosti a názory uitea prejavujúce sa v jeho zodpovednosti za vzdelávanie voi
spolonosti, úcta k svojej práci a k sebe samému, praktické a komplexné zvládnutie
technológie i stratégie vyuovania. Uite, uiteka by mali rozumie sebe, mali by
by schopní sebareflexie, mali by vedie vea o evalvácii i o legislatíve školstva.
Zvládnuté široké kontexty edukácie, poznanie psychiky žiakov, pomáhajú uiteom
voli správny manažment práce v triede, at. Je možné vytvára dlhý zoznam aktivít,
ktoré sú od uiteov - uiteliek vyžadované a oakávané. K množstvu kompetencií
sa radí aj zvládnutie teórie pedagogickej komunikácie a praxe pedagogického
komunikovania.

Kľúčové slová:

žiak

komunikácia

pedagóg



Zdroje:
  • Búgelová, T. 2002. Komunikácia v škole a rodine. Prešov: FF PU, Acta Facultatis.
  • Gabura, J. - Pružinská, J. 1995. Poradenský proces. Praha: Sociologické
  • nakladatelství. ISBN 80-85850-10-9
  • Gavora, P. 2003. Uite a žiaci v komunikácii. Bratislava: UK. ISBN 80-223-1716-0
  • Herman, M. 1996. Komunikace mezi lidmi. Bratislava: Jaspis. ISBN 80-85576-16-3
  • Kolektív. 1992. Pedagogika pro uitele. Plze: PdF Zápodoeské univerzity.
  • ISBN 80-7043-055-9
  • Koucký, J. - Kova ovic, J. a kol. 2004. Uení pro život. Výsledky výskumu OECD
  • PISA, Praha 2003. Príloha. In: Uitelské noviny, ro. 107, . 46, 2004.
  • Kyriacou, C. 1966. Klíové dovednosti uitele. Praha: Portál. ISBN 80-7178-022-7
  • Mareš, J. - K ivohlavý, J. 1995. Komunikace ve škole. Brno: MU. ISBN 80-210-1070-3
  • Mistrík, J. 1988. Variácie rei Bratislava: Smena.
  • Nelešovská, A. 2002. Pedagogická komunikace. Olomouc: PdF Univerzita Palackého.
  • ISBN 80-244-0510-5
  • Pasch, M. - Gardner, T. a kol. 1998. Od vzdlávacího programu k vyuovací hodin.
  • Praha: Portál. ISBN 80-7178-127-4
  • Petrova, E. A. 1998. Žesty v pedagogieskom processe. Moskva: Moskovskoje
  • gorodskoe pedagogieskoje obestvo.
  • Šimoník, O. 1994. Zaínajíci uitel. Brno: Masarykova univerzita.
  • ISBN 80-210-0944-6
  • Šimoník, O. - Filová, H. - Švec, V. 2003. Praktikum didaktických dovedností. Brno:
  • PdF MU. ISBN 80-210-2698-7
  • Tej, J. a kol. 1989. Úvod do pedagogickej komunikácie. Bratislava: SPN.
  • ISBN 80-08-00483-5
  • Thiel, E. 1993. Re udského tela prezrádza viac jako tisíc slov. Bratislava: PLASMA
  • SERVICE. ISBN 80-901412-0-X
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko