Podklady pre prednášky z predmetu systémy s vysokou integritou
Popis:
1.1 Modelovanie
Model - hypotetický opis reality (v technike často reálneho systému)
zohľadňujúci jej určité stránky a jej určité spôsoby správania sa (jej určité
vlastnosti)
Pri modelovaní ide o vzťah medzi dvojicou Model - Reálny systém
Účel modelovanie
- analyzovať reálne existujúce objekty (modelovať určité vlastnosti originálu)
- vytvoriť bázový model pre tvorbu budúceho reálneho objektu
Kľúčové slová:
UML
diagramy
kompozícia
agregácia
aplikácia
sématika
syntax
modelovanie
Rhapsoda
Obsah:
- 1. Objektovo orientované modelovanie
1.1 Modelovanie
1.2 Formálne metódy
2. Objektovo orientovaný prístup
2.1 Zapuzdrenie
2.2 Skrývanie informácií a implementácií
2.3 Zachovanie stavu
2.4 Identita objektu
2.5 Správa
2.6 Trieda
2.7 Dedičnosť
2.8 Mnohotvárnosť
3. Unifikovaný modelovací jazyk
3.1 Zdroje informácií o UML
3.2 Základná charakteristika UML
3.3 Vývoj UML
3.4 Nástoje podporujúce UML
3.5 Súčasti UML
3.6 Diagram prípadov použitia
3.7 Diagramy tried
3.8 Diagram objektov
3.9 Sekvenčné diagramy
3.10 Diagram spolupráce
3.11 Stavový diagram
3.12 Diagram činnosti
3.13 Diagram komponentov
3.14 Diagram nasadenia
4. Vývojové fázy objektovo orientovanej aplikácie
4.1 UML ako súčasť vývojového procesu
4.2 Príklad metódy
4.3 Objektovo orientované modelovanie v prostredí nástroja Rhapsody
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.