Regionálny manažment a marketing
Popis:
Učebný text Regionálny manažment a marketing je určený ako základná študijná literatúra na rovnomenný predmet, ktorý sa povinne vyučuje na inžinierskom štúdiu Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. Štruktúra a obsah vychádzajú z moderných a overených poznatkov vedy a praxe regionálneho manažmentu a marketingu. Učebný text je takisto určený všetkým, ktorí sa dostávajú do tesného kontaktu s problematikou regionálneho rozvoja. Pojmy regionálny manažment a marketing nadobúdajú čoraz väčší význam nielen pri rozpracovaní niektorých teoretických otázok, ale aj v projektovej a implementačnej polohe regionálnej politiky. Ich sprístupnenie, ako aj poukázanie na ekonomické a spoločenské zmeny, s ktorými sa museli vyrovnať vyspelé štáty v oblasti regionálneho manažmentu a marketingu, sledujú cieľ podporiť u nás mladú, nie však ešte náležite rozšírenú disciplínu, ktorá už má za sebou najmä v niektorých krajinách západnej Európy podstatne dlhší vývoj.
Kľúčové slová:
manažment
marketing
strategické plánovanie
regionálny manažment
informatizácia
komunálny marketing
verejná správa
územná samospráva
Obsah:
- Obsah
Úvod
1 Úloha manažmentu a marketingu v organizácii priestoru
1.1 Vymedzenie priestoru a potreba jeho organizácie
1.2 Nové prvky v priestorovom usporiadaní a usmerňovaní
Zhrnutie, kontrolné a skúšobné otázky
2 Strategické plánovanie, strategický manažment
2.1 Stratégia, strategické plánovanie
2.2 Strategické plánovanie na regionálnej a miestnej úrovni
Zhrnutie, kontrolné a skúšobné otázky
3 Regionálny a miestny manažment
3.1 Niektoré všeobecné pohľady na manažment
3.2 Aplikácia manažmentu vo verejnej správe
3.3 Regionálny manažment
3.3.1 Všeobecne o potrebe aplikácie regionálneho manažmentu
3.3.2 Rôzne vymedzenia regionálneho manažmentu
3.3.3 Regionálny manažment ako vedná disciplína, proces a profesijná záležitosť
3.3.4 Miestny (komunálny) manažment
Zhrnutie, kontrolné a skúšobné otázky
4 Regionálny a miestny marketing
4.1 Proces vývoja marketingu,k regionálnemu marketingu
4.2 Vymedzenie regionálneho marketingu
4.3 Fázy regionálneho marketingového procesu
4.4 Miestny - komunálny marketing
4.4.1 Vymedzenie, hlavné ciele a špecifiká komunálneho marketingu
4.4.2 Inštitucionalizácia prác marketingu na úrovni obcí a miest
Zhrnutie, kontrolné a skúšobné otázky
5 Informatizácia - Priorita aj pre regionálny manažment a marketing
5.1 Informatizácia verejnej správy, vymedzenie a súčasný stav
5.2 Budúce zmeny vo formovaní informatizácie verejnej správy
Zhrnutie, kontrolné a skúšobné otázky
Vysvetlivky
Použitá literatúra
Zdroje:
- Búšik, J.: Regionálny manažment a marketing.Bratislava:vydavateľstvo Ekonóm,2006.108 s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.