Skriptá od Philipa Kotlera - Marketing
Popis:
Už desaťročia nezažilo svetové hospodárstvo také prevratné zmeny, aké priniesol rozpad politického systému bývalého socialistického spoločenstva. Filozofia ekonomických zmien v tejto časti sveta predpokladá urýchlený prechod na trhový mechanizmus, ovplyvňujúci v rozhodujúcej miere všetky zložky života spoločnosti.
Základným atribútom trhovo-orientovanej ekonomiky a vyjadrením jej reality je súbor činností, známy v medzinárodnej terminológií pod názvom marketing. Jeho súčasná forma reprezentuje najmodernejší spôsob podnikateľského myslenia a konania.
Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave pri príprave kvalitatívne novej stratégie výchovy študentov našich ekonomických vysokých škôl si bola vedomá toho, že ak majú jej budúci absolventi získať vysokú kvalifikáciu, praktické schopnosti a profesijné návyky s cieľom úspešne pôsobiť v trhovom konkurenčnom prostredí, je nevyhnutné začať odbornú prípravu štúdiom všeobecne uznávanej odbornej literatúry.
Predpokladáme, že preklad publikácie renomovaných amerických autorov Philipa Kotlera a Garyho Armstronga "Úvod do marketingu" bude takúto funkciu plniť. Odstráni tým akútny nedostatok odbornej literatúry z oblasti marketingu, ktorý v súčasnosti pociťuje vysoká škola i hospodárska prax. Zároveň by sa táto publikácia v širšom kontexte mala stať východiskom pre obnovenie pôsobenia slovenskej školy marketingu, nadväzujúcej na temer polstoročie prerušené tradície, ktoré v tejto oblasti šírili učitelia bývalej Vysokej školy obchodnej v Bratislave.
Kľúčové slová:
marketing
manažment
spokojnosť spotrebiteľov
podnikateľské portfólia
marketingové plánovanie
Obsah:
- 1. Spoločenské základy marketingu:
2. Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
3. Marketingové plánovanie 38
4. Marketingový výskum a informačné systémy 65
5. Marketingové prostredie 88
6. Spotrebiteľské trhy a nákupné správanie spotrebiteľa
7. Trhy organizácií a nákupné správanie organizácií 133
8. Segmentácia trhu, výber cieľových skupín a tvorba trhovej pozície 154
9. Navrhovanie produktov: Produkty, značky, balenie a služby
10. Vývoj nových výrobkov a stratégie životného cyklu výrobku 190
11. Stanovovanie cien produktov: Cenové úvahy a prístupy 206
12. Tvorba cien produktov: Cenové stratégie 223
13. Distribučné kanály a fyzická distribúcia 237
14. Maloobchod a velkoobchod 259
15. Promotion: Komunikácia a stratégia
16. Podpora predaja produktov: Reklama, podpora pri predaji a public relations 304
17. Podpora predaja produktov: Osobný predaj a manažment predaja 322
18. Medzinárodný marketing 338
19. Marketing služieb a neziskových organizácií 356
20. Marketing a spoločnosť 368
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.