Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Študijný materiál - Úvod do marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8033
Posledná úprava
12.01.2018
Zobrazené
2 061 x
Autor:
extansa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod do marketingu
Marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firma sa pritom prispôsobuje požiadavkám trhu, uspokojuje ich, a tým dosahuje vlastné strategické ciele (rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu a pod.)
Marketing vznikol v USA v roku 1910. odtiaľ sa rýchlo rozšíril, predovšetkým po 2.svetovej vojen do priemyselne vyspelých krajín západnej Európy, Japonska, ale aj do niektorých rozvojových krajín.
Marketing je manažérsky proces, ktorý je zodpovedný za vyhľadávanie, prijímanie a uspokojovanie požiadaviek zákazníkov spôsobom, pri ktorom vznikne zisk.

Marketing podľa S. MAJARA chápeme ako:
- marketing ako postoj podnikateľskej spoločnosti, filozofia a mravné poslanie (vyjadrenie spoluúčasti na tvorbe hodnôt - marketingová orientácia)
- marketing ako funkcia - sústava činností - spôsob života.

Zisťovanie potrieb zákazníkov je jednou z hlavných úloh marketingu. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť (kombinácia potrieb a želaní).

Hlavnou úlohou marketingu je uspokojovať potreby zákazníka (hmotné a nehmotné). Marketéri musia bezprostredne reagovať na zmeny v želaniach, potrebách a správaní sa zákazníka.

Kľúčové slová:

marketing

monitorovanie prostredia

marketingová komunikácia

podpora predaja

sponzorstvo



Obsah:
  • 1. Úvod do marketingu
    2. Marketingové prostredie
    2.1. Marketingové mikroprostredie
    2.2. Marketingové makroprostredie
    2.3. PROCES MONITOROVANIA PROSTREDIA
    3. Účinné vstupy pre marketing
    3.1. Aké množstvo poznatkov potrebujeme?
    3.2. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM
    3.3. ZDROJE MARKETINGOVÉHO INFORMAČNÉHO SYSTÉMU
    4. NÁSTROJE MARKETINGU
    4.1. Model „4P“
    4.2. Model „4C“
    4.3. Analýza marketingového mixu
    8. Marketingová komunikácia
    8.1. Komunikačný proces
    8.2.1.REKLAMA
    8.2.2. Osobný predaj
    8.2.3. Vzťahy s verejnosťou
    8.2.4. Podpora predaja
    8.2.5. Internet
    8.2.6. Priamy marketing
    8.2.7. Sponzorstvo
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko