Popis:
1. Úvod do marketingu
Marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firma sa pritom prispôsobuje požiadavkám trhu, uspokojuje ich, a tým dosahuje vlastné strategické ciele (rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu a pod.)
Marketing vznikol v USA v roku 1910. odtiaľ sa rýchlo rozšíril, predovšetkým po 2.svetovej vojen do priemyselne vyspelých krajín západnej Európy, Japonska, ale aj do niektorých rozvojových krajín.
Marketing je manažérsky proces, ktorý je zodpovedný za vyhľadávanie, prijímanie a uspokojovanie požiadaviek zákazníkov spôsobom, pri ktorom vznikne zisk.
Marketing podľa S. MAJARA chápeme ako:
- marketing ako postoj podnikateľskej spoločnosti, filozofia a mravné poslanie (vyjadrenie spoluúčasti na tvorbe hodnôt - marketingová orientácia)
- marketing ako funkcia - sústava činností - spôsob života.
Zisťovanie potrieb zákazníkov je jednou z hlavných úloh marketingu. Marketing sa snaží tieto potreby uspokojiť (kombinácia potrieb a želaní).
Hlavnou úlohou marketingu je uspokojovať potreby zákazníka (hmotné a nehmotné). Marketéri musia bezprostredne reagovať na zmeny v želaniach, potrebách a správaní sa zákazníka.
Kľúčové slová:
marketing
monitorovanie prostredia
marketingová komunikácia
podpora predaja
sponzorstvo
Obsah:
- 1. Úvod do marketingu
2. Marketingové prostredie
2.1. Marketingové mikroprostredie
2.2. Marketingové makroprostredie
2.3. PROCES MONITOROVANIA PROSTREDIA
3. Účinné vstupy pre marketing
3.1. Aké množstvo poznatkov potrebujeme?
3.2. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÝ SYSTÉM
3.3. ZDROJE MARKETINGOVÉHO INFORMAČNÉHO SYSTÉMU
4. NÁSTROJE MARKETINGU
4.1. Model „4P“
4.2. Model „4C“
4.3. Analýza marketingového mixu
8. Marketingová komunikácia
8.1. Komunikačný proces
8.2.1.REKLAMA
8.2.2. Osobný predaj
8.2.3. Vzťahy s verejnosťou
8.2.4. Podpora predaja
8.2.5. Internet
8.2.6. Priamy marketing
8.2.7. Sponzorstvo