Teoretické základy marketingu
Popis:
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov:
1) potreby - ľudská potreba je stav pociťovaného nedostatku
2) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb
3) dopyt - želania nakúpiť určité tovary, ktoré sú podložené kúpnou silou, sa stávajú dopytom
4) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov
5) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu
6) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť
7) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu;
8) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie
Kľúčové slová:
marketing
nákupné správanie
produkt
cena
distribúcia
služby
perspektívy
trhová pozícia
Obsah:
- Teoretické základy marketingu
Marketing a spoločnosť
Marketingové prostredie
Nákupné správanie spotrebiteľov
Nákupné správanie organizácií
Marketingový informačný systém a marketingový výskum
Segmentácia trhu, výber cieľového trhu, trhová pozícia
Marketingové plánovanie
Produkt
Cena v marketingu
Distribúcia
Marketingová komunikácia
Medzinárodný marketing
Služby
Perspektívy marketingu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.