Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Teória a dejiny masovej komunikácie

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
48 x
Veľkosť
1,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7103
Posledná úprava
13.12.2017
Zobrazené
6 104 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V historiografii mediálnej komunikácie dochádza v poslednom období k výrazným posunom. Bádatelia v oblasti médií a kultúry sa intenzívnejšie ako predtým zaoberajú širším kontextom vývoja médií a komunikácie, pričom počiatky tohto vývoja umiestňujú do ďalekej minulosti. 1. PRINCÍPY MODERNEJ KOMUNIKAČNEJ HISTORIOGRAFIE Dejiny (mediálnej, masovej) komunikácie boli dlhú dobu najmä dejinami tlače, sústreďujúcej sa na popis historického vývoja systémov tlače v jednotlivých krajinách, prípadne biografiu veľkých vydavateľov alebo novín, ako iných mediálnych inštitúcií. Tie lepšie z tejto kategórie prác sa usilovali zasadiť vývoj tlače (médií) do širšieho spoločenského kontextu, skúmajú napríklad vzťahy médií a politiky, tlače a meniacich sa foriem demokracie a pod. Prvým výraznejším posunom v historiografii mediálnej komunikácie bola snaha zohľadniť pri popise vývoja médií aj ich vzťahy k politike, právu, ekonomike a kultúre; zasadiť históriu médií do širšieho rámca spoločenských inštitúcií. Druhý dôležitý posun priniesol zasa rozšírenie vertikálneho rámca, čiže hlbší ponor do histórie ľudstva v úsilí skúmať rolu komunikácie vo vývoji ľudského druhu a jednotlivých foriem civilizácie. Tento smer v historiografii mediálnej komunikácie, reprezentovaný takými veličinami ako Walter Ong, Elisabeth Eisenstein alebo Harol Adams Innis, je charakteristický hlbokým záujmom o hlbší civilizačný kontext všetkých základných foriem komunikácie a komunikačnej technológie. Táto škola komunikačnej historiografie sa riadi niekoľkými kľúčovými princípmi.
V historiografii mediálnej komunikácie dochádza v poslednom období k výrazným posunom. Bádatelia v oblasti médií a kultúry sa intenzívnejšie ako predtým zaoberajú širším kontextom vývoja médií a komunikácie, pričom počiatky tohto vývoja umiestňujú do ďalekej minulosti.


1. PRINCÍPY MODERNEJ KOMUNIKAČNEJ HISTORIOGRAFIE

Dejiny (mediálnej, masovej) komunikácie boli dlhú dobu najmä dejinami tlače, sústreďujúcej sa na popis historického vývoja systémov tlače v jednotlivých krajinách, prípadne biografiu veľkých vydavateľov alebo novín, ako iných mediálnych inštitúcií. Tie lepšie z tejto kategórie prác sa usilovali zasadiť vývoj tlače (médií) do širšieho spoločenského kontextu, skúmajú napríklad vzťahy médií a politiky, tlače a meniacich sa foriem demokracie a pod.

Prvým výraznejším posunom v historiografii mediálnej komunikácie bola snaha zohľadniť pri popise vývoja médií aj ich vzťahy k politike, právu, ekonomike a kultúre; zasadiť históriu médií do širšieho rámca spoločenských inštitúcií. Druhý dôležitý posun priniesol zasa rozšírenie vertikálneho rámca, čiže hlbší ponor do histórie ľudstva v úsilí skúmať rolu komunikácie vo vývoji ľudského druhu a jednotlivých foriem civilizácie.

Tento smer v historiografii mediálnej komunikácie, reprezentovaný takými veličinami ako Walter Ong, Elisabeth Eisenstein alebo Harol Adams Innis, je charakteristický hlbokým záujmom o hlbší civilizačný kontext všetkých základných foriem komunikácie a komunikačnej technológie. Táto škola komunikačnej historiografie sa riadi niekoľkými kľúčovými princípmi.


V historiografii mediálnej komunikácie dochádza v poslednom období k výrazným posunom. Bádatelia v oblasti médií a kultúry sa intenzívnejšie ako predtým zaoberajú širším kontextom vývoja médií a komunikácie, pričom počiatky tohto vývoja umiestňujú do ďalekej minulosti.


1. PRINCÍPY MODERNEJ KOMUNIKAČNEJ HISTORIOGRAFIE

Dejiny (mediálnej, masovej) komunikácie boli dlhú dobu najmä dejinami tlače, sústreďujúcej sa na popis historického vývoja systémov tlače v jednotlivých krajinách, prípadne biografiu veľkých vydavateľov alebo novín, ako iných mediálnych inštitúcií. Tie lepšie z tejto kategórie prác sa usilovali zasadiť vývoj tlače (médií) do širšieho spoločenského kontextu, skúmajú napríklad vzťahy médií a politiky, tlače a meniacich sa foriem demokracie a pod.

Prvým výraznejším posunom v historiografii mediálnej komunikácie bola snaha zohľadniť pri popise vývoja médií aj ich vzťahy k politike, právu, ekonomike a kultúre; zasadiť históriu médií do širšieho rámca spoločenských inštitúcií. Druhý dôležitý posun priniesol zasa rozšírenie vertikálneho rámca, čiže hlbší ponor do histórie ľudstva v úsilí skúmať rolu komunikácie vo vývoji ľudského druhu a jednotlivých foriem civilizácie.

Tento smer v historiografii mediálnej komunikácie, reprezentovaný takými veličinami ako Walter Ong, Elisabeth Eisenstein alebo Harol Adams Innis, je charakteristický hlbokým záujmom o hlbší civilizačný kontext všetkých základných foriem komunikácie a komunikačnej technológie. Táto škola komunikačnej historiografie sa riadi niekoľkými kľúčovými princípmi.


Kľúčové slová:

médiá

komunikácia

rozhlas

televízia

písmo

tlač

masová komunikácia

semiotika

sémantika



Obsah:
  • ÚVOD
    1. KAPITOLA -JAZYK A REČ
    II. KAPITOLA - PÍSMO
    III. KAPITOLA -TLAČ
    IV. KAPITOLA -NOVINY
    V. KAPITOLA - TELEGRAF A TELEFÓN
    VII. KAPITOLA -FOTOGRAFIA
    VIII. KAPITOLA -FILM
    IX. KAPITOLA - ROZHLAS
    KAPITOLA X. -TELEVÍZIA
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko