Teória výchovy
Popis:
prof. PhDr. Jaroslav OBERUČ, CSc.
ÚVOD
Nie je náhodou, že moderné ľudstvo ak chce využívať súčasné vedecko-technické možnosti vo svoj prospech, ak sa má naša civilizácia zachrániť a ďalej rozvíjať, sústreďuje pozornosť na základné otázky vzdelávania a výchovy. Rozhodujúcou úlohou dneška je mnohostranný rozvoj osobnosti, uplatnenie každého občana, vzostupný koncepčný rozvoj výchovy a vzdelávania a vytváranie podmienok na zabezpečenie kvality poskytovanej výchovy a vzdelávania.
Kľúčové slová:
História výchovy
výchovny proces
TEÓRIA VÝCHOVY
Zdroje:
- OBERUČ, J.-PETRUFOVÁ, M.: Environmentálna výchova. Liptovský Mikuláš, VA SNP, 1995. 67 s.
- OBERUČ, J.-ŇUŇUK, P.: Osvetová činnosť. Liptovský Mikuláš, VA, 2001. 52 s.
- OBERUČ, J.: Problémy sebavýchovy. Liptovský Mikuláš, VA SNP, 1996. 88 s.
- OBERUČ, J.: Psychológia osobnosti. Psychológia a pedagogika II. 2. vydanie. Liptovský Mikuláš, VA, 1998. 102 s.
- OBERUČ, J.: Systém výchovy. Liptovský Mikuláš, Vojenská akadémia 2004.
- OBERUČ, J.-VOPRAVIL, L.: Základy spoločenského styku. Liptovský Mikuláš, VA, 1998.
- PALOUŠ, R.: K filozofii výchovy. Praha : SPN , 1994.
- PATOČKA, J.-PALOUŠ, R.: Osobnost a komunikace. Příspěvky k filosofii výchovy.
- Praha: 1990.
- PELIKÁN, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995.
- PIKE, G.-SELBY, D.: Globální výchova. Praha: Grada 1994.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.