Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Úvod do marketingu - Marketing ako postoj podnikateľského subjektu, Marketing ako funkcia, Historický vývoj spoločnosti a marketing

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13332
Posledná úprava
20.11.2020
Zobrazené
599 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Slovo marketing, ktoré je dnes „šlágrom“ v ekonomickom riadení, je odvodené od anglického slova market (trh). Prípona -ing znamená vyjadrenie určitého deja, určitej činnosti, ktorá sa na trhu neprestajne uskutočňuje. V slovenskom jazyku nemáme možnosť vyjadriť obsah slova „marketing“, pretože slovenské slovo „predávanie“ je významovo veľmi úzke a predstavuje iba významnú časť anglického slova marketing. V ekonomickej terminológii marketing chápeme ako orientáciu firiem na trh, na jeho potreby a požiadavky. Firma sa pritom prispôsobuje požiadavkám trhu, uspokojuje ich, a tým dosahuje aj vlastné strategické ciele (rast zisku, konkurencieschopnosti, výnosnosti vlastného kapitálu a pod.).
Základnou ekonomickou príčinou vzniku marketingu (v USA okolo roku 1910) bola krízová situácia, ktorá sa prejavovala relatívnou nadvýrobou. Marketing vznikol ako reakcia podnikov na túto situáciu, ktorá sa prejavovala ako zaostávanie „kapacity trhu“, danej kúpyschopnosťou dopytu, za možnosťami výroby. Tieto možnosti boli v tomto čase ďalej posilňované prebiehajúcou vedecko-technickou revolúciou.
Z USA sa marketing (v teórii a praxi) rýchlo rozšíril, predovšetkým po druhej svetovej vojne, takmer do všetkých priemyselne vyspelých krajín západnej Európy, Japonska, ale i do niektorých rozvojových krajín. V posledných rokoch sa záujem o jeho zvládnutie a praktické využitie prejavuje v bývalých socialistických štátoch. Na Slovensku sa situácia v súvislosti s prestavbou začína meniť, ale skúsenosti ukazujú, že u nás pristupujeme k marketingu ešte stále s určitými rozpakmi.
...

Kľúčové slová:

marketing

podnikateľ

podnikateľský subjekt

zákazník

potreby zákazníka

anticipácia potrieb

zisk

tvorba zisku

predaj

koncepcia predaja

sociálny marketing

výrobná podnikateľská koncepcia



Obsah:
  • 1 ÚVOD DO MARKETINGU
    1.1 Marketing ako postoj podnikateľského subjektu
    1.2 Marketing ako funkcia
    Zisťovanie, anticipácia a uspokojovanie potrieb zákazníkov
    Anticipácia potrieb
    Uspokojovanie potrieb zákazníka
    Tvorba zisku
    1.3 Historický vývoj spoločnosti a marketing
    Výrobná podnikateľská koncepcia
    Výrobková podnikateľská koncepcia
    Koncepcia predaja
    Marketingová podnikateľská koncepcia
    Sociálny marketing

Zdroje:
  • skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko