Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky z Logistiky

«»
Prípona
.doc
Typ
skriptá
Stiahnuté
35 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9735
Posledná úprava
12.09.2018
Zobrazené
3 284 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. VYMEDZENIE POJMU LOGISTIKA

Pôvod termínu logistika nie je celkom jasný. Pravdepodobne je odvodený z gréckeho logos (slovo, reč, rozum, počítanie) alebo logistikon (dômysel, rozum).
» Pôvodne sa termín logistika používal a uplatňoval v oblasti vojenstva pri riešení otázok spojených so zásobovaním a pohybom vojenských jednotiek.
» V polovici 60. rokov prevzali tento termín aj s filozofiou obsahovej náplne rôzne civilné odvetvia hlavne v USA.
» Logistika sa stala predovšetkým v druhej polovici 80. rokov obľúbeným označením niektorých procesov v podniku s veľmi rozdielnym významom. Jednoznačnosť a zhodné pozadie tohto pojmu bolo možné u rôznych autorov a inštitúcií identifikovať len veľmi zriedka. V dôsledku toho koexistujú dnes také pojmy ako zásobovanie, nákup, materiálové hospodárstvo a logistika vedľa seba, ale často s veľmi rozdielnym obsahom a funkciami.

Logistika je prierezová disciplína, ktorá riadi, plánuje a koordinuje hmotné, hodnotové a informačné toky od nákupných organizácií do podniku, vo vnútri podniku a od podniku na predajné trhy.
Objekt logistiky: všetky druhy materiálov, ktoré sa objavujú v materiálovom toku v podniku.
Funkcie logistiky: nákup, skladovanie, plánovanie a riadenie výroby, riadenie zákazok a distribúciu.
Úlohou logistiky je teda zhromažďovať a spracovávať tok informácií z odbytového trhu, transformovať obsah informácií na trh obstarávací a integrovať ich s tokom materiálových potrieb.
Hlavným cieľom logistickej koncepcie je uspokojenie potrieb zákazníka prostredníctvom logistického reťazca.
Logistický reťazec - Východzie materiály a s nimi zviazané informácie, v priebehu premeny vo výrobok na ceste k zákazníkovi, prechádzajú funkčnými prvkami podniku nákupom, výrobou a odbytom. Útvary, ktorými toto putovanie prebieha, tvoria články reťazca spojujúceho zdroje surovín, cez dodávateľov polotovarov a komponentov, nákup podniku, jeho výrobu a odbyt až po distribučnú sieť so zákazníkmi.

Kľúčové slová:

logistika

informačný príjem tovarov

výroba

plánovanie voľby

objednávacie systémy

distribúcia



Obsah:
  • 1. Ciele logistiky (1.1) 1
    2. Logistické náklady (1.2.) 2
    3. Konflikt logistických cieľov (1.4.) 3
    4. Faktory ovplyvňujúce logistiku - najdôležitejší faktor charakterizovať (1.5.) 3
    5. História koncepcie zásobovania (2) 5
    6. Predmet zásobovania (2.1.) 6
    7. Informácie nákupného trhu (2.1.3) 7
    8. Algoritmus výberu obchodného partnera (2.2.) 8
    9. Algoritmus zásobovania (2.4.) 9
    10. Umiestnenie výrobcov v prevádzkovej blízkosti odberateľov (2.7.2.) 12
    11. Spoločné riadenie zásob (2.7.3.) 13
    12. Význam ABC, XYZ analýzy (2.8.) 14
    13. Právne aspekty zásobovania (2.9.) 14
    14. Požiadavka pri informačnom príjme tovaru (3.2.) 17
    15. Činnosti pri vstupe a výstupe tovarov (3.2, 17
    16. Systém TIR (4.3.) 21
    17. Logistika toku informácií (4.4.2.) 22
    18. Vnútropodnikové dopravné systémy (4.6.) 23
    19. Voľba vnútropodnikových dopravných prostriedkov (4.6.1.) 24
    20. Funkcie a druhy skladov (5.1.) 25
    21. Typy skladov pre kusový tovar (5.2.) 26
    22. Klasifikácia zásob (5.3.) 27
    23. Štruktúra stavu zásob (5.4.) 27
    24. Náklady na skladovanie, druhy a charakterizuj (Náklady na zásobovanie) (5.6.) 28
    25. Alokácia a prevádzka skladu (5.10.) 30
    26. Faktory plánovania zásob v sklade a spôsob riešenia skladových zón (5.11) 31
    27. Rozmiestnenie zásob v sklade (5.11.) 31
    28. Komisionárske systémy (5.12.) 31
    29. Prvky komisionárskych systémov (5.12.1.) 32
    30. Formovanie komisionárskych systémov (5.12.2.) 32
    31. Organizácia toku v komisionárskych systémoch (5.12.3.) 32
    32. Ciele plánovania koncepcie výroby (6.1.1.) 34
    33. Členenie výrobného procesu (6.1.2.) 35
    34. Fázy výroby (6.1.2.) 35
    35. Faktory ovplyvňujúce priebeh plánovanie výroby - jeden popísať (6.1.3.) 36
    36. Priebeh plánovania koncepcie výroby (6.1.4.) 36
    37. Prevádzková analýza (6.1.4.1.) 37
    38. Plánovanie koncepcie výroby produktu (6.1.4.2.) 37
    39. Plánovanie potrieb koncepcie výroby (6.1.4.3.) 38
    40. Plánovanie princípov (6.1.4.4.) 39
    41. Globálne plánovanie (6.1.4.5.) 39
    42. Spresnené plánovanie (6.1.4.6.) 39
    43. Funkcie operačného plánovania výroby (6.2.) 40
    44. Cyklus plánovania výroby (6.2.) 40
    45. Plánovanie výrobného programu (6.2.1.) 41
    46. Primárna potreba a spôsob jej plánovania (6.2.1.) 41
    47. Plánovanie množstva (6.2.2.) 41
    48. Charakterizuj sekundárnu potrebu analytickú, axaktnú (6.2.2.1.) 42
    49. Objednávacie systémy (6.2.4) 44
    50. Potreba času, poradia a kapacít (6.2.5, 6.2.6.) 44
    51. Riadenie a sledovanie zákazky (6.2.7.) 46
    52. Základné dáta implementácie výroby (6.2.8.) 46
    53. Funkcie distribúcie (7.1.) 50
    54. Distribučný stupeň, distribučná hodnota, distribučná hustota, numerická distribúcia (7.5.) 53
    55. Druhy distribúcie (spôsob distribúcie) (7.5.) 54
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko