Výrobkové stratégie - skriptá
Popis:
Inovačný proces musí byť neoddeliteľnou súčasťou podnikateľskej stratégie firmy zameranej na udržanie konkurencieschopnosti v rýchle sa meniacich podmienkach jej vonkajšieho prostredia. Tieto zmeny si vyžadujú i zmeny vo vnútornom prostredí firmy hlavne v spôsoboch, akými je usmerňované úsilie jej zamestnancov na dosiahnutie strategických podnikateľských cieľov.
Vývoj nového výrobku je však vo väčšine výrobných organizácií pomerne nevyváženým procesom, pričom prevládajú technické činnosti, zatiaľ čo marketingovým činnostiam je v dôsledku nedostatku finančných zdrojov venovaná iba malá pozornosť.
V inovačnom procese, ktorého výsledkom má byť výrobok úspešný na trhu, nie je možné vynechať žiadnu z nasledujúcich kľúčových aktivít:
• počiatočné posúdenie možnosti realizácie inovačného námetu
• predbežné vyhodnotenie situácie na trhu (príležitosti a hrozby)
• predbežné vyhodnotenie možnosti organizácie (silné a slabé stránky)
• predvývojová podnikateľská a finančná analýza
• vývoj nového výrobku
• testy a skúšky výrobku vnútri organizácie
• testy výrobkov u vybraných zákazníkov
• skúšobný predaj
• skúšobná (nultá) výrobná séria
• podnikateľská analýza pred vstupom nového výrobku na trh
• začatie výroby nového výrobku
• uvedenie nového výrobku na trh.
Kľúčové slová:
výrobkové stratégie
inovačný proces
skúšobný predaj
životný cyklus výrobku
marketingová komunikácia
osobný predaj
Obsah:
- vs-9-4-priklad.doc
vs-9-3-príklad.doc
vs--9-2- priklad.doc
vs-9-1-pr1dad.doc
vs-8-3-pr1dad.doc
vs-8-2-priklad.doc
vs-8-1.doc
vs-7kdoc
vs-6kdoc
vs-5 k.doc
vs-4kdoc
vs-3kdoc
vs-2kdoc
vs-1k.doc
Zdroje:
- Pitra, Z.: Inovační strategie. 1. vyd., Grada Publishing, Praha 1997
- Hess, G.: Kampf um Standard. Erfolgreiche und gescheiterte Standardisierunsprozesse. Stuttgart , Schäffel-Poeschel Verlag, 1993
- Hauschildt, J.: Innovationsmanagement. Mníchov, Vahlen, 1993
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.