Základné problémy teórie výchovy
Popis:
ÚVOD
Nie je náhodou, že moderné ľudstvo ak chce využívať súčasné vedeckotechnické
možnosti vo svoj prospech, ak sa má naša civilizácia zachrániť a ďalej
rozvíjať, sústreďuje pozornosť na základné otázky vzdelávania a výchovy.
Rozhodujúcou úlohou dneška je mnohostranný rozvoj osobnosti, uplatnenie
každého občana, vzostupný koncepčný rozvoj výchovy a vzdelávania a vytváranie
podmienok na zabezpečenie kvality poskytovanej výchovy a vzdelávania.
Výchova ako cieľavedomá a zámerná činnosť sprevádza človeka na každom
kroku a je nevyhnutnou podmienkou, predpokladom zachovania a ďalšieho rozvoja
človeka. Ako typická ľudská činnosť kvalitatívne prevyšuje podobnú činnosť zo
živočíšnej ríše, ktorá je založená len na zdedených inštinktoch a bezprostrednom
napodobňovaní. Realizuje sa v školách, mimoškolských zariadeniach,
v spoločenských zariadeniach, na pracoviskách i v rodine.
Kľúčové slová:
CHÁPANIE VÝCHOVY
SYSTÉM VÝCHOVY
Zdroje:
- BLÍŽKOVSKÝ, B.: Systémová pedagogika. Ostrava : Amosium servis, 1992. 303 s.
- BRUNER, J. S.: Poza dostarczone informacje. Warszawa : PWN, 1993.
- ČÁP, J.: Psychologie výchovy a vyučování. Praha : UK 1993.
- ĎURIČ, L.-GRÁC, J.-ŠTEFANOVIČ, J.: Pedagogická psychológia. Bratislava : SPN
- 1988. 333 s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.