Popis:
Podstata cieľov podniku
Cieľ podniku je veličina budúcnosti. Vypovedá o takom budúcom stave podniku (produktoch, výrobných faktoroch, transformačnom procese, majetku, finančných zdrojoch, technológii, atď), ktorý chce podnik dosiahnuť.
Sformulovaná a prijatá množina podnikových cieľov určuje cieľové správanie sa podniku. Obsahuje najmä hodnotovú orientáciu (majetok, zisk, rentabilitu, likviditu), avšak jej súčasťou by mali byť aj ciele etické, ktoré vyjadrujú podnikateľskú etiku, ktorou sa riadia vlastníci a vrcholový manažment.
Formulácia množiny podnikových cieľov je jedným z najdôležitejších rozhodovacích procesov, ktorý si vyžaduje maximálnu informovanosť a zároveň aj vzájomnú toleranciu všetkých účastníkov – subjektov rozhodovania.
Kľúčové slová:
Charakteristika podnikových cieľov
členenie podnikových cieľov
hierarchia podnikových cieľov
Vzťahy medzi podnikovými cieľmi
Požiadavky na formovane podnikových cieľov