Magický cenový trojuholník. Cenová politika firmy. Interné a externé faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách. Všeobecné prístupy k určovaniu cien.
Popis:
Magický cenový trojuholník
- má 3 vrcholy, kt. sú faktormi tvorby ceny
zákazník
nositeľ dopytu
∑ nákladov
cena konkurencie
- ak sa cena tvorí na zákazku, predovšetkým u moderných typov výrobkov a služieb, je to celkovo vhodná cena
- v marketingu nepoznáme príliš vysokú alebo nízku cenu, poznáme len cenu, kt. je bližšie alebo ďalej od optima (vrchol krivky nákupných preferencií)
- cena je iba jedna zo spektra vlastností daného tovaru
- výhody nákladovej ceny:
- jednoduchá tvorba, konštrukcia
- transparentnosť
- nevýhody nákladovej ceny:
- ak absentuje priame jednanie so zákazníkom, nevýhodou je ignorovanie jeho názoru vnímania
- táto cena neberie do úvahy ceny konkurencie
Kľúčové slová:
magický cenový trojuholník
určovanie ceny
cash-flow
optimálna cena
break-even analysis
Obsah:
- Magický cenový trojuholník
Interné a externé faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o cenách
Všeobecné prístupy k určovaniu cien
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.