Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Manažment - štátnicové otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
2,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13646
Posledná úprava
02.06.2021
Zobrazené
2 545 x
Autor:
calculator99
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)

Metódy strategickej analýzy a strategického výberu
Strategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podniku, na ktorej sa uskutočňuje, t.j či na úrovni podniku alebo podnikateľskej jednotky.
Na účely strategickej analýzy a strategickej voľby sa používajú rozličné metódy. Podľa úrovne strategického manažmentu sú to tieto:
- na úrovni podniku portfóliové analýzy, ktoré reprezentujú matica BCG a matica GE
- BCG portfóliová analýza - vypracovaná v Boston Consulting Group, spočíva na dvoch kritériách, t.j. na miere rastu na trhu a podielu na trhu, ktoré sa hodnotia ako „vysoké“ a „nízke“. Matica je rozdelená na štyri políčka nazvané hviezdy, dojné kravy, psy, otázniky.
„Hviezdy“ - oblasti podnikania s vysokým trhovým rastom a vysokým podielom na trhu.
„Dojné kravy“ - oblasti podnikania, ktoré sa vyznačujú nízkym rastom, ale vysokým podielom na trhu.
„Psy“ - podnikateľské oblasti s nízkym rastom nízkym podielom na trhu.
„Otázniky“ - oblasti podnikania s vysokým rastom a nízkym podielom na trhu.
Má dve hlavné prínosy pre strategickú voľbu podniku: určuje špecifickú úlohu alebo poslanie každej podnikateľskej jednotky a integruje multipodnikateľské jednotky do spoločnej stratégie podniku.
...

Kľúčové slová:

verejná správa

management

manažment

SWOT

analýza SWOT

strategický manažment

produkt

cyklus produktu

odmeňovanie

distribúcia

zamestnanec

pracovník

predaj



Obsah:
  • Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)
    Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií. Druhy stratégií na úrovni podniku a na úrovni podnikateľských jednotiek. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 174-185)
    Podstata a obsah organizovania ako manažérskej funkcie. Vymedzenie pojmu organizačná štruktúra a jej druhy podľa rozličných kritérií. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 198-200)
    Popíšte jednotlivé etapy životného cyklu produktu, v ktorom sa produkt nachádza. Vysvetlite pojem manažment portfólia produktov. (Cibaková, Úvod do teórie marketingu,2005, str. 103, 105 a Kotler,Marketing, 1990, str. 223)
    Podstata kontroly ako manažérskej funkcie a kontrolného systému. Druhy kontroly v podniku podľa rôznych hľadísk. Fázy kontrolného procesu.
    Podstata a druhy stratégie a strategického manažmentu podniku podľa vzniku. Fázy strategického manažmentu. Úrovne (hierarchia) stratégia podniku. Vymedzenie poslania podniku.
    Podstata a postup skúmania externého a interného prostredia ako súčasť strategického manažmentu.
    Popíšte rozhodnutia produktového manažéra týkajúce sa jednotlivých produktov (vlastnosti, dizajn, etiketa), produktového radu (predlžovanie, skracovanie) a produktového mixu (šírka, dĺžka, hĺbka)
    ...
    Finanční manažéri a ich úlohy vo finančnom rozhodovaní podnikov a organizácií VS
    Vznik a vývoj marketingu ako vednej disciplíny
    Charakteristika základných metód získavania pracovníkov.
    Podstata výberu pracovníkov. Proces výberu pracovníkov.
    Charakteristika základných metód výberu pracovníkov.
    Popíšte prvky marketingového makroprostredia organizácie ( politické, demografické, kultúrne, technologické, prírodné).
    Metódy stanovenia hodnoty podniku
    Obežný majetok - predmet alokácie podnikového kapitálu a charakteristika čistého činného kapitálu.
    ...
    Charakteristika subjektov podieľajúcich sa na personálnom manažmente organizácie. (Kniha -Riadenie ľudských zdrojov / Kachaňaková / str. 18-19 )
    Charakterizujte jednotlivé nástroje komunikačného mixu, reklamu a PR ako masové nástroje marketingovej komunikácie, porovnajte ich výhody a nevýhody. (Kniha - KOTLER: MARKETING MANAGEMENT 10. roz.vydání. str. 541-542, 557-558)
    Vonkajšie ekonomické faktory a ich vplyv na finančný manažment podnikov a organizácii VS
    Finančná štruktúra podniku a faktory jej tvorby
    Členenie finančných zdrojov podnikov a organizácii VS- ich charakteristika a miesto získavania
    Charakterizujte jednotlivé prvky marketingovej koncepcie(potreby, želania, dopyt) a opíšte význam tvorby marketingovej koncepcie pre organizáciu
    Kritéria finančného investovania a tvorba portfólia cenných papierov.
    Popíšte prvky marketingového mikroprostredia organizácie (podnik dodávatelia, zákazníci verejnosť konkurencia, sprostredkovatelia).

Zdroje:
  • Sedlák, Manažment, 2001
  • Cibaková, Úvod do teórie marketingu,2005
  • Kotler,Marketing, 1990
  • Sedlák, Manažment, 2007
  • Kachaňaková , Riadenie ľudských zdrojov
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko