Popis:
Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)
Metódy strategickej analýzy a strategického výberu
Strategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podniku, na ktorej sa uskutočňuje, t.j či na úrovni podniku alebo podnikateľskej jednotky.
Na účely strategickej analýzy a strategickej voľby sa používajú rozličné metódy. Podľa úrovne strategického manažmentu sú to tieto:
- na úrovni podniku portfóliové analýzy, ktoré reprezentujú matica BCG a matica GE
- BCG portfóliová analýza - vypracovaná v Boston Consulting Group, spočíva na dvoch kritériách, t.j. na miere rastu na trhu a podielu na trhu, ktoré sa hodnotia ako „vysoké“ a „nízke“. Matica je rozdelená na štyri políčka nazvané hviezdy, dojné kravy, psy, otázniky.
„Hviezdy“ - oblasti podnikania s vysokým trhovým rastom a vysokým podielom na trhu.
„Dojné kravy“ - oblasti podnikania, ktoré sa vyznačujú nízkym rastom, ale vysokým podielom na trhu.
„Psy“ - podnikateľské oblasti s nízkym rastom nízkym podielom na trhu.
„Otázniky“ - oblasti podnikania s vysokým rastom a nízkym podielom na trhu.
Má dve hlavné prínosy pre strategickú voľbu podniku: určuje špecifickú úlohu alebo poslanie každej podnikateľskej jednotky a integruje multipodnikateľské jednotky do spoločnej stratégie podniku.
...
Kľúčové slová:
verejná správa
management
manažment
SWOT
analýza SWOT
strategický manažment
produkt
cyklus produktu
odmeňovanie
distribúcia
zamestnanec
pracovník
predaj
Obsah:
- Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)
Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií. Druhy stratégií na úrovni podniku a na úrovni podnikateľských jednotiek. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 174-185)
Podstata a obsah organizovania ako manažérskej funkcie. Vymedzenie pojmu organizačná štruktúra a jej druhy podľa rozličných kritérií. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 198-200)
Popíšte jednotlivé etapy životného cyklu produktu, v ktorom sa produkt nachádza. Vysvetlite pojem manažment portfólia produktov. (Cibaková, Úvod do teórie marketingu,2005, str. 103, 105 a Kotler,Marketing, 1990, str. 223)
Podstata kontroly ako manažérskej funkcie a kontrolného systému. Druhy kontroly v podniku podľa rôznych hľadísk. Fázy kontrolného procesu.
Podstata a druhy stratégie a strategického manažmentu podniku podľa vzniku. Fázy strategického manažmentu. Úrovne (hierarchia) stratégia podniku. Vymedzenie poslania podniku.
Podstata a postup skúmania externého a interného prostredia ako súčasť strategického manažmentu.
Popíšte rozhodnutia produktového manažéra týkajúce sa jednotlivých produktov (vlastnosti, dizajn, etiketa), produktového radu (predlžovanie, skracovanie) a produktového mixu (šírka, dĺžka, hĺbka)
...
Finanční manažéri a ich úlohy vo finančnom rozhodovaní podnikov a organizácií VS
Vznik a vývoj marketingu ako vednej disciplíny
Charakteristika základných metód získavania pracovníkov.
Podstata výberu pracovníkov. Proces výberu pracovníkov.
Charakteristika základných metód výberu pracovníkov.
Popíšte prvky marketingového makroprostredia organizácie ( politické, demografické, kultúrne, technologické, prírodné).
Metódy stanovenia hodnoty podniku
Obežný majetok - predmet alokácie podnikového kapitálu a charakteristika čistého činného kapitálu.
...
Charakteristika subjektov podieľajúcich sa na personálnom manažmente organizácie. (Kniha -Riadenie ľudských zdrojov / Kachaňaková / str. 18-19 )
Charakterizujte jednotlivé nástroje komunikačného mixu, reklamu a PR ako masové nástroje marketingovej komunikácie, porovnajte ich výhody a nevýhody. (Kniha - KOTLER: MARKETING MANAGEMENT 10. roz.vydání. str. 541-542, 557-558)
Vonkajšie ekonomické faktory a ich vplyv na finančný manažment podnikov a organizácii VS
Finančná štruktúra podniku a faktory jej tvorby
Členenie finančných zdrojov podnikov a organizácii VS- ich charakteristika a miesto získavania
Charakterizujte jednotlivé prvky marketingovej koncepcie(potreby, želania, dopyt) a opíšte význam tvorby marketingovej koncepcie pre organizáciu
Kritéria finančného investovania a tvorba portfólia cenných papierov.
Popíšte prvky marketingového mikroprostredia organizácie (podnik dodávatelia, zákazníci verejnosť konkurencia, sprostredkovatelia).
Zdroje:
- Sedlák, Manažment, 2001
- Cibaková, Úvod do teórie marketingu,2005
- Kotler,Marketing, 1990
- Sedlák, Manažment, 2007
- Kachaňaková , Riadenie ľudských zdrojov