Popis:
1. Pojem, proces a teórie rozhodovania
V manažmente má rozhodovanie privilegované postavenie. Prostredníctvom rozhodovania sa realizujú výsledky plánovania, organizovania, koordinovania a práce s ľuďmi.
Herbert Simon rozlišuje 2 druhy rozhodovania:
1) naprogramované rozhodovanie - rieši problémy, s ktorými sme sa už stretli, problémy rutinné a opakované. Poznáme postup riešenia, máme urobený program, používajú sa pravidlá, štandardné postupy a taktiky
2) nenaprogramované rozhodovanie - rieši problémy, s ktorými sa v živote nestretol, ide o problémy zložité a ojedinelé, nevie ako postupovať, vyžaduje sa tvorivé riešenie
Proces rozhodovania rozdelil Simon do 3 krokov:
1) prieskum - dokonalá analýza problému a nachádzanie príležitostí
2) návrh - projekčná činnosť pri rozhodovaní, predstavuje hľadanie vhodných riešení
3) výber - testovanie vhodného riešenia na základe zvolených kritérií.
Kľúčové slová:
manažment
marketing
teória rozhodovania
organizovanie
marketingová stratégia
integrácia
protekcionizmus
liberalizmus
medzinárodný obchod
Obsah:
- mam1.doc
mam2.doc
mam3.doc
mam4.doc
mam5.doc
mam6.doc
mam7.doc
mam8.doc
mam9.doc
mam10.doc
mam11.doc
mam12.doc
mam13.doc
mam14.doc
mam15.doc
mam16.doc
mam17.doc
mam18.doc
mam19.doc
mam20.doc
mam21.doc
mam22.doc
mam23.doc
mam24.doc
mam25.doc
mam26.doc
mam27.doc
mam28.doc
mam29.doc
mam30.doc
mam31.doc