Popis:
Termín marketing má pôvod v angličtine a v slovenskom jazyku znamená trh, trhovisko, koncovka - ing vyjadruje dej, činnosť. Marketing je v súčasnosti najmä v ekonomickej oblasti veľmi frekventovaným pojmom, ktorý je spájaný s dosahovaním prosperity podnikov a organizácií, či v širšom zmysle s blahobytom spoločnosti. Medzi najfrekventovanejšie definície patrí ako chápanie určitej činnosti, súboru činností, metód riadenia, procesu riadenia, filozofie podnikania a životnej orientácie.
Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Marketing predstavuje jednotnú koncepciu výrobnej a obchodnej podnikateľskej politiky, ktorá vychádza z poznania potrieb a požiadaviek trhu s cieľom dosahovať optimálny ekonomický efekt pri realizácii podnikových výkonov. Jeho úlohou je teda zabezpečovať rovnováhu medzi uspokojovaním potrieb zákazníkov a tvorbou primeraného zisku podniku tak, že ponúka správny produkt, správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správnom mieste, v správnej kvalite a za správnu cenu.
Kľúčové slová:
marketing
makroprostredie
distribučné kanály
neziskové organizácie
sociálne idey
segmentácia
Obsah:
- 34. Pojem marketing a kľúčové kategórie marketingovej koncepcie
35. Päť alternatívnych filozofií marketingového manažmentu. Možnosti uplatnenia filozofie spoločenského marketingu v SR
36. Možnosti uplatnenia marketingu v rôznych oblastiach podnikania (priemysel, obchod, bankovníctvo ...) a v nepodnikateľskej sfére. Ciele marketingu v neziskových (nonprofit) organizáciách.
37. Rámcová stratégia plánovania v marketingovo orientovanej firme (organizácii) a jej štyri etapy. Matica rastu podielu a jej využitie pri hodnotení portfólia.
38. Proces marketingového manažmentu a faktory ovplyvňujúce marketingovú stratégiu firmy (segmentácia, tvorba trhovej pozície, tvorba M - mixu, manažment marketingového úsilia)
39. Marketingové prostredie organizácie. Hlavné faktory mikro a makroprostredia
40. Nákupné správanie spotrebiteľa a nákupné správanie organizácií. Porovnajte model ich spotrebiteľského správania
41. Pojem produkt a jeho štruktúra. Rozhodovanie o produkte a produktovom rade. Produktový mix.
42. Segmentácia trhu, výber cieľových skupín a tvorba pozície na trhu .
43. Vývoj nových produktov a stratégie životného cyklu výrobku
44. Tvorba cien produktov. Faktory ovplyvňujúce rozhodovanie o tvorbe cien
45. Distribučné kanály , podstata, funkcie, stupne. Rozdiel medzi konvenčným distribučným kanálom a vertikálnym marketingovým systémom. Franchisingové reťazce v systéme distribučných kanálov, možnosti rozvoja v SR.
46. Marketing - mix - všeobecná charakteristika mixu a jeho súčasti. Osobitnosti M - mixu v podnikoch a organizáciách. Spoločenský podnikový pohľad na marketing - mix.
47. Reklama, definícia, úlohy a ciele v podniku a v spoločnosti. Hlavné rozhodnutia pri spracovaní reklamného programu. Osobitosti reklamy vo vzťahu k podpore predaja a public relations.
48. Marketing služieb a neziskových organizácií. Sociálny marketing a marketing sociálnych ideí.