Popis:
Podnik, ako živý organizmus nemôže existovať osamotene. Je obklopený prostredím, funguje vo vnútri určitého prostredia, ktoré naň pôsobí a ovplyvňuje jeho reakcie. Ide o celý rad faktorov vonkajšieho sveta, ktorých pôsobenie predstavuje pre podnik prínosy alebo výstrahy, alebo oboje. Tieto faktory majú vplyv na voľbu výrobkov, ktoré bude podnik na trhu ponúkať, na ceny, ktoré môže pre výrobky stanoviť, na distribučné cesta, pomocou ktorých sprístupní výrobky spotrebiteľom a rovnako aj na štýl komunikácie so zákazníkmi. Okrem toho, faktory prostredia ovplyvňujú i výber marketingových cieľov a voľbu stratégií.
Kľúčové slová:
analýza marketingového prostredia
trh
faktory vonkajšieho okolia
trhové prostredie
nástroje marketingového mixu
dopyt po produktoch
segmentácia trhu
správanie sa zákazníkov
nákup produktov
...