Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku
Prípona
.doc |
Typ
štátnicové otázky |
Stiahnuté
4 x |
Veľkosť
1,9 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
6168 |
Posledná úprava
17.08.2017 |
Zobrazené
2 684 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Metódy strategickej analýzy a strategického výberu
Strategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podniku, na ktorej sa uskutočňuje, t.j či na úrovni podniku alebo podnikateľskej jednotky.
Na účely strategickej analýzy a strategickej voľby sa používajú rozličné metódy.
Kľúčové slová:
strategický manažment
investičné fondy
lízing
burza
rozpočtová sústava
kapitál
úver
personálne plánovanie
Obsah:
- Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT.
Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií. Druhy stratégií na úrovni podniku a na úrovni podnikateľských jednotiek. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
Podstata a obsah organizovania ako manažérskej funkcie. Vymedzenie pojmu organizačná štruktúra a jej druhy podľa rozličných kritérií.
Popíšte jednotlivé etapy životného cyklu produktu, v ktorom sa produkt nachádza. Vysvetlite pojem manažment portfólia produktov.
Podstata kontroly ako manažérskej funkcie a kontrolného systému. Druhy kontroly v podniku podľa rôznych hľadísk. Fázy kontrolného procesu.
Podstata a druhy stratégie a strategického manažmentu podniku podľa vzniku. Fázy strategického manažmentu. Úrovne (hierarchia) stratégia podniku. Vymedzenie poslania podniku.
Podstata a postup skúmania externého a interného prostredia ako súčasť strategického manažmentu.
Popíšte rozhodnutia produktového manažéra týkajúce sa jednotlivých produktov (vlastnosti, dizajn, etiketa), produktového radu (predlžovanie, skracovanie) a produktového mixu (šírka, dĺžka, hĺbka)
Konfigurácia organizačnej štruktúry a jej typy. Široká a vysoká organizačná štruktúra, Vertikálna činnosť organizácie a jej stupne.
Základné modely organizačného členenia /departmentizácie/ podniku. Funkcionálna a objektová /divizionálna/ organizačná štruktúra.
Podstata a typy deľby rozhodovacej právomoci /centralizácie a decentralizácie rozhodovania/ v podniku. Ich prednosti a nedostatky.
Charakterizujte pojem distribúcia, distribučný kanál a jeho zložky, Popíšte funkcie distribučného kanála a význam zapájania sprostredkovateľov do odbytu.
Základné prístupy k motivácii v pracovnom procese a ich praktická aplikácia v práci manažéra.
Charakteristika peňažného odmeňovania pracovníkov.
Vplyv vonkajších a vnútorných faktorov na proces plánovania pracovníkov v organizácií. Analýza potrieb pracovníkov v organizácií
Zistenie disponibilných zdrojov pracovníkov. Riešenie problémov spojených s uvoľňovaním pracovníkov
Charakterizujte podporu predaja, osobný predaj a priamy marketing ako významné nástroje marketingovej komunikácie a situácie, ktoré podmieňujú ich využitie v praxi.
Klasifikácia externých faktorov a ich vplyv na personálny manažment v organizáciách.
Klasifikácia interných faktorov a ich vplyv na personálny manažment v organizáciách.
Podstata a význam personálneho plánovania. Proces plánovania počtu a štruktúry pracovníkov.
Podstata manažmentu a jeho hlavné významy
Systémy manaźmentu vo svete a rozhodujúce rozdiely medzi nimi
Vývoj a klasifikácia koncepcií západného manžmentu
Popíšte pozorovanie a dopytovanie ako vybrané metódy zberu údajov
Klasifikácia a druhy informácií podľa rôznych hľadísk.
Podstata informačného systému organizácie a charakteristika jeho obsahu. členenie a podsystémy informačného systému organizácie.
Podstata a obsah plánovania ako manažérskej funkcie a plánov a ich členenie podľa časového trvania a objektov riadenia v podniku.
Charakterizujte pojem produkt, vybrané prístupy ku klasifikácii produktov a charakterizujte tzv. štruktúru produktu.
Tradičné a cieľovo-programové organizačné štruktúry podľa útvarov a vzťahov medzi nimi a ich uplatňovanie v praxi
Formálna a neformálna organizácia a typy organizačnej štruktúry podľa formalizácie. Organizačná štruktúra riadiaceho aparátu firiem
Podstata a obsah vedenia ľudí. Základné prístupy k vymedzeniu ich efektívneho vedenia. Štýly vedúcich zložené na využívaní právomoci.
Popíšte spôsoby organizácie distribučných kanálov /konvenčný prístup a budovanie vertikálnych marketingových systémov/. Popíšte obsah a zameranie fyzickej distribúcie
Adaptácia (orientácia) nových pracovníkov.
Význam vzdelávania pracovníkov pre organizáciu. Proces vzdelávania a rozvoja pracovníkov.
Základné charakteristiky vzdelávania manažérov
Finančný plán a jeho zložky
Metódy tvorby finančného plánu
Rozpočet
Charakterizujte proces a nástroje zhromažďovania informácií v organizácii a proces realizácie marketingového výskumu. Popíšte význam včasných a presných informácií pre rozhodovanie marketingového manažéra.
Retrospektívna finančná analýza - jej nástroje (ukazovatele) a využitie vo FM podnikov a organizácií VS
Perspektívna (predikčná) finančná analýza - jej nástroje a ich využitie vo FM podnikov a organizácii VS
Finančné plánovanie ako proces
Popíšte proces tvorby marketingového plánu a rozpracovania marketingovej stratégie organizácie
Hodnotenie práce a výkonov a ich funkcia pri tvorbe systému odmeňovania
Charakteristika, ciele, črty riadenia pracovného výkonu a ich vzťah k vytvoreným funkciám personálneho manažmentu
Hodnotenie výkonu pracovníkov (kritéria, metódy, subjekty hodnotenia)
Finančný manažment, podstata, predmet úlohy a ciele FM
Základné finančné kategórie a ich využívanie v podnikoch a organizáciach VS
...
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.