Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
1,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6168
Posledná úprava
17.08.2017
Zobrazené
2 684 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metódy strategickej analýzy a strategického výberu

Strategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podniku, na ktorej sa uskutočňuje, t.j či na úrovni podniku alebo podnikateľskej jednotky. Na účely strategickej analýzy a strategickej voľby sa používajú rozličné metódy.

Kľúčové slová:

strategický manažment

investičné fondy

lízing

burza

rozpočtová sústava

kapitál

úver

personálne plánovanie



Obsah:
  • Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT.
    Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií. Druhy stratégií na úrovni podniku a na úrovni podnikateľských jednotiek. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
    Podstata a obsah organizovania ako manažérskej funkcie. Vymedzenie pojmu organizačná štruktúra a jej druhy podľa rozličných kritérií.
    Popíšte jednotlivé etapy životného cyklu produktu, v ktorom sa produkt nachádza. Vysvetlite pojem manažment portfólia produktov.
    Podstata kontroly ako manažérskej funkcie a kontrolného systému. Druhy kontroly v podniku podľa rôznych hľadísk. Fázy kontrolného procesu.
    Podstata a druhy stratégie a strategického manažmentu podniku podľa vzniku. Fázy strategického manažmentu. Úrovne (hierarchia) stratégia podniku. Vymedzenie poslania podniku.
    Podstata a postup skúmania externého a interného prostredia ako súčasť strategického manažmentu.
    Popíšte rozhodnutia produktového manažéra týkajúce sa jednotlivých produktov (vlastnosti, dizajn, etiketa), produktového radu (predlžovanie, skracovanie) a produktového mixu (šírka, dĺžka, hĺbka)
    Konfigurácia organizačnej štruktúry a jej typy. Široká a vysoká organizačná štruktúra, Vertikálna činnosť organizácie a jej stupne.
    Základné modely organizačného členenia /departmentizácie/ podniku. Funkcionálna a objektová /divizionálna/ organizačná štruktúra.
    Podstata a typy deľby rozhodovacej právomoci /centralizácie a decentralizácie rozhodovania/ v podniku. Ich prednosti a nedostatky.
    Charakterizujte pojem distribúcia, distribučný kanál a jeho zložky, Popíšte funkcie distribučného kanála a význam zapájania sprostredkovateľov do odbytu.
    Základné prístupy k motivácii v pracovnom procese a ich praktická aplikácia v práci manažéra.
    Charakteristika peňažného odmeňovania pracovníkov.
    Vplyv vonkajších a vnútorných faktorov na proces plánovania pracovníkov v organizácií. Analýza potrieb pracovníkov v organizácií
    Zistenie disponibilných zdrojov pracovníkov. Riešenie problémov spojených s uvoľňovaním pracovníkov
    Charakterizujte podporu predaja, osobný predaj a priamy marketing ako významné nástroje marketingovej komunikácie a situácie, ktoré podmieňujú ich využitie v praxi.
    Klasifikácia externých faktorov a ich vplyv na personálny manažment v organizáciách.
    Klasifikácia interných faktorov a ich vplyv na personálny manažment v organizáciách.
    Podstata a význam personálneho plánovania. Proces plánovania počtu a štruktúry pracovníkov.
    Podstata manažmentu a jeho hlavné významy
    Systémy manaźmentu vo svete a rozhodujúce rozdiely medzi nimi
    Vývoj a klasifikácia koncepcií západného manžmentu
    Popíšte pozorovanie a dopytovanie ako vybrané metódy zberu údajov
    Klasifikácia a druhy informácií podľa rôznych hľadísk.
    Podstata informačného systému organizácie a charakteristika jeho obsahu. členenie a podsystémy informačného systému organizácie.
    Podstata a obsah plánovania ako manažérskej funkcie a plánov a ich členenie podľa časového trvania a objektov riadenia v podniku.
    Charakterizujte pojem produkt, vybrané prístupy ku klasifikácii produktov a charakterizujte tzv. štruktúru produktu.
    Tradičné a cieľovo-programové organizačné štruktúry podľa útvarov a vzťahov medzi nimi a ich uplatňovanie v praxi
    Formálna a neformálna organizácia a typy organizačnej štruktúry podľa formalizácie. Organizačná štruktúra riadiaceho aparátu firiem
    Podstata a obsah vedenia ľudí. Základné prístupy k vymedzeniu ich efektívneho vedenia. Štýly vedúcich zložené na využívaní právomoci.
    Popíšte spôsoby organizácie distribučných kanálov /konvenčný prístup a budovanie vertikálnych marketingových systémov/. Popíšte obsah a zameranie fyzickej distribúcie
    Adaptácia (orientácia) nových pracovníkov.
    Význam vzdelávania pracovníkov pre organizáciu. Proces vzdelávania a rozvoja pracovníkov.
    Základné charakteristiky vzdelávania manažérov
    Finančný plán a jeho zložky
    Metódy tvorby finančného plánu
    Rozpočet
    Charakterizujte proces a nástroje zhromažďovania informácií v organizácii a proces realizácie marketingového výskumu. Popíšte význam včasných a presných informácií pre rozhodovanie marketingového manažéra.
    Retrospektívna finančná analýza - jej nástroje (ukazovatele) a využitie vo FM podnikov a organizácií VS
    Perspektívna (predikčná) finančná analýza - jej nástroje a ich využitie vo FM podnikov a organizácii VS
    Finančné plánovanie ako proces
    Popíšte proces tvorby marketingového plánu a rozpracovania marketingovej stratégie organizácie
    Hodnotenie práce a výkonov a ich funkcia pri tvorbe systému odmeňovania
    Charakteristika, ciele, črty riadenia pracovného výkonu a ich vzťah k vytvoreným funkciám personálneho manažmentu
    Hodnotenie výkonu pracovníkov (kritéria, metódy, subjekty hodnotenia)
    Finančný manažment, podstata, predmet úlohy a ciele FM
    Základné finančné kategórie a ich využívanie v podnikoch a organizáciach VS
    ...

Zdroje:
  • Sedlák, Manažment, 2001
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko