Popis:
Pojem a význam personálneho riadenia
Podnik, alebo akákoľvek iná organizácia môže existovať len vtedy, ak sa podarí zhromaždiť, prepojiť a uviesť do pohybu tri základné zdroje:
a) materiálov zdroje
b) finančné zdroje
c) ľudské zdroje
Personálna práca (personálne riadenie, riadenie ľudských zdrojov) tvorí tú časť podnikového riadenia ktorá je zameraná na riadenie ľudských zdrojov, teda na problematiku človeka v pracovnom procese a jeho význam ako pracovnej sily pre podnik. Je to proces získavania, formovania fungovania, využívania, organizovania a prepojenia jeho činností, sú to výsledky jeho práce, jeho pracovné schopnosti a pracovné chovanie, vzťah k vykonávanej práci, k podniku a k spolupracovníkom a v neposlednom rade aj jeho osobné uspokojenie z vykonanej práce, personálny aj sociálny rozvoj.
Kľúčové slová:
motivovanie
získavanie zamestnancov
hodnotenie zamestnancov
motivačný proces
odmeňovanie
mzdy
mzda