Popis:
Trh- priestor, v ktorom si jednotlivé eg. subjekty vymieňajú výsledky svojej činnosti (tovary), vrátane ich objektívnych a subjektívnych podmienok. Je to súhrn rozličných nástrojov, foriem, mechanizmov a sociálno- ek. vzťahov, ktoré umožňujú výmenu.
-vznikol a vyvíjal sa ako výsledok dvoja tovarovej výroby a spoločenskej deľby práce.
-vznik trhu- rozvoj spoločenskej deľby práce viedol k tomu, že jednotlivé naturálne hospodárstva , k povodne vyrábali len pre vlastnú potrebu, sa postupne začali špecializovať, vzájomne dopĺňať, ich sebestačnosť klesala.
Kľúčové slová:
trhové subjekty
konkurencia
rovnovážna cena
zákon klesajúceho dopytu
elasticita ponuky
monopol
oligopol
monopolistická konkurencia
Obsah:
- Formy a typy trhov
Trhový mechanizmus
Trh a konkurencia
Monopolistická konkurencia
Oligopol
Monopol