Popis:
1. Podstata a znaky podniku v trhovej ekonomike, subjekty a predpoklady podnikania a okolie podniku
Podstata podniku
Právna definícia:
Podnik je súbor hmotných, nehmotných (duševné vlastníctvo - marketingové štúdie, projektové štúdie, patenty, vynálezy, dizajn, know-how, databázy, nové odrody rastlín a zvierat, softvér, oceniteľné práva, ochranné známky, značky, licenčné práva...) a osobných zložiek (vlastník, zamestnanci...) podnikania, ktoré patria podnikateľovi a slúžia mu na podnikateľskú činnosť.
Podnik je ekonomicky a právne samostatná jednotka, ktorá existuje a je založená za účelom podnikania.
Podnik musí spĺňať všetky 3 znaky:
Kľúčové slová:
Popod
Podnika a podnikanie
FPM
EUBA
EMP
štátnicové otázky
vypracované otázky na štátnice
Obsah:
- 1. Podstata a znaky podniku v trhovej ekonomike, subjekty a predpoklady podnikania a okolie podniku.
2. Podnik ako cieľovoorientovaný systém. Subjekty cieľového rozhodovania a klasifikácia cieľov podniku.
3. Lokalizácia podniku, podstata a charakteristika faktorov lokalizácie, možnosti výberu miesta lokalizácie.
4. Životný cyklus podniku a základné ekonomické aspekty jeho jednotlivých fáz.
5. Typológia podniku a využitie jednotlivých typologických kritérií v rozhodovacích procesoch podniku.
6. Oblasti, kritéria a formy združení podnikov. Ochrana hospodárskej súťaže.