Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Riadenie kvality - vypracované otázky na štátnice

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
2,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37290
Posledná úprava
10.04.2011
Zobrazené
2 017 x
Autor:
amor414
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky na štátbice z predmetu riadenie kvality

1. Vymedzenie základných pojmov

Kvalita je celkový súhrn vlastností a znakov výrobku alebo služby, ktoré dávajú schopnosť uspokojovať vopred stanovené alebo predpokladané potreby. Na trhu môže byť úspešná spravidla len tá spoločnosť, ktorej výrobné postupy, výrobná technika a schopností personálu sú na požadovanej úrovni.

Základné požiadavky na kvalitu výroby Kvalita výroby je v modernej priemyselnej výrobe chápaná ako schopnosť výrobcu zabezpečiť to:
- aby výrobný proces prebiehal podľa presne zdokumentovaných postupov,
- aby ich dodržiavanie bolo účinne kontrolované - a aby bolo zaručene, že kvalita výrobkov je stála. Preto sú zavádzané tzv. Systémy riadenia kvality napr. podľa noriem ISO rady 9000:2000 Systém riadenia (manažérstva) kvality SMK
-komplexný súbor interných vnútro firemných noriem, predpisov a štandardizovaných postupov. cieľom SMK je riadiť a organizovať všetky výrobné i podporné procesy v spoločnosti tak, aby výsledkom bola štandardne vysoká kvalita všetkých produktov a služieb, - je to dlhodobý proces, ktorý má viesť:
- k zlepšovaniu spokojnosti zákazníkov a zainteres. strán,
- k vyššej efektívnosti výroby, znižovaniu neproduktívnych nákladov, redukcii rizík, zvyšovaniu produktivity práce a v konečnom dôsledku ku skvalitňovaniu riadenia organizácie

Efekt kvality:  
- Kvalita výroby „prináša“ klientov.
- Kvalita výroby zvyšuje jej efektívnosť .  
- Kvalita výroby vytvára predpoklady pre inovácie a nové produkty.
- Kvalita zvyšuje reputáciu podnikateľského prostredia
- Kvalita vytvára nové pracovné príležitostí
- Kvalita výroby prináša uspokojenie z práce TQM :

Nauznávanejší zákaznícky orientovaný manažérsky prístup ku kvalite pre zabezpečovanie dlhodobého úspechu firmy. TQM ako pojem bol zavedený v snahe charakterizovať japonský štýl manažmentu k zdokonaľovaniu kvality. (Japonci: pochopili a využili prínos kvality ako dôležitej konkurenčnej výhody) V TQM je uplatňovaný holistický prístup, pričom sa zameriava na:
- uspokojovanie zákazníka
- zainteresovanosť pracovníkov na kvalite
- kontinuálne zdokonaľovanie Účinok TQM možno rozdeliť na priamy a nepriamy.

K priamym účinkom patrí zvýšenie kvality procesov a výstupov, k nepriamym patrí zvyšovanie reputácie a inštitucionálnej kultúry  

Kľúčové slová:

riadenie kvality

kvalita

spoľahlivosť

trvanlivosť

bezpečnosť

TQM

náklady

nepodarky

cena

použiteľnosť



Obsah:
  • 1. Vymedzenie základných pojmov
    2. História kvality
    3. Ekonomické aspekty kvality
    4. Znaky kvality
    5. Spôsoby sledovania nákladov na kvality
    6. Štatistické miery a ich používanie
    7. Rady rozdelenia početností
    8. Zákon rozdelenia pravdepodobnosti diskrétnej náhodnej premennej
    9. Zákon rozdelenia pravdepodobnosti spojitej náhodnej premennej
    10. Transformácia normovaného rozdelenia na normálne rozdelenie
    11. Chyby merania
    12. Spôsob testovania hrubých chýb
    13. Teória neistôt výsledku merania
    14. Ukazovatele spôsobilosti a nepodarkovosti výrobných procesov
    15. Regulačné diagramy
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko