Sociálna pedagogika - štátnice
«»
Popis:
Vypracované otázky na štátnice zo sociálnej pedagogiky.
Kľúčové slová:
sociálna pedagogika
pedagogika
sociálna práca
sociálna politika
diagnostika
didaktika
sociálna patológia
Obsah:
- Otázka č. 1: Pedagogika ako veda – predmet, štruktúra pedagogických disciplín
Otázka č. 2: Vnútorné (endogénne) a vonkajšie (exogénne) faktory rozvoja osobnosti. Vplyv a vzťah faktorov rozvíjajúcich osobnosť
Otázka č. 3: Podstata, znaky a funkcie výchovy; súčasné pohľady na výchovu ako prostriedok humanizácie človeka; výchova ako pedagogický dialóg. Výchova a ostatné pedagogické pojmy (vymedzenie podstaty a vzájomných vzťahov)
Otázka č. 4: Osobnosť učiteľa v súčasných edukačných procesoch. Kompetencie učiteľskej profesie. Typológia učiteľovej osobnosti.
Otázka č. 5: Osobnosť žiaka v súčasných edukačných procesoch – pedagogicko-psychologická charakteristika (vekové a individuálne zvláštnosti) žiaka
Otázka č. 6: Ciele výchovy ako pedagogická kategória. Druhy výchovných cieľov. Konkretizácia výchovného cieľa v obsahu výchovy
Otázka č. 7: Podstata, klasifikácia a charakteristika výchovných princípov
Otázka č. 8: Formy výchovy – podstata, klasifikácia, charakteristika jednotlivých foriem výchovy
Otázka č. 9: Metódy výchovy – podstata, klasifikácia, charakteristika jednotlivých metód výchovy
Otázka č. 10: Výchovno-vzdelávací systém (sústava) Slovenskej republiky; podstata, štruktúra, aktuálne problémy
Otázka č. 11: Podstata, etapy, druhy a metódy pedagogického výskumu
Otázka č. 12: Podstata, ciele a metodika mravnej výchovy a výchovy k občianstvu
Otázka č. 13: Podstata, ciele a metodika environmentálnej (ekologickej), telesnej a zdravotnej výchovy
Otázka č. 14: Podstata, ciele a metodika estetickej a pracovnej výchovy
Otázka č. 15: Tvorivo-humanistický model výchovy (funkcie osobnosti a výchova, podstata a znaky modelu)
...
Otázka č. 25: Úloha didaktických prostriedkov vo vyučovacom procese. Rozdelenie materiálnych prostriedkov vyuč. procesu.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.