Popis:
1. otázka - Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, rámcový učebný plán predmetov pracovné vyučovanie a svet práce, postavenie a úlohy predmetov pracovné vyučovanie a svet práce z pohľadu profesijnej orientácie, význam úlohy a ciele predmetu pre jednotlivcov s mentálnym postihnutím, úlohy a ciele predmetu svet práce, osobnosť, kvalifikačné a odborné požiadavky na učiteľa vyučujúceho predmety pracovné vyučovanie a svet práce, úloha učiteľa vo vyučovacom procese a jeho príprava na vyučovanie, hygiena a bezpečnosť pri práci, školské úrazy, dielenský poriadok.
Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce
Oblasť Človek a svet práce sa sústreďuje na utváranie pozitívneho vzťahu k práci. Zameriava sa na rozvíjanie praktických pracovných návykov a zručností, tvorivé využitie technických materiálov, starostlivosť o životné prostredie a pod. Dôležitá je tvorivá spolupráca žiakov. Táto oblasť zahŕňa široké spektrum pracovných činností a technológií, vedie žiakov k získaniu základných užívateľských zručností v rôznych oblastiach ľudskej činnosti a prispieva k vytváraniu životnej a profesijnej orientácie žiakov. Koncepcia vzdelávacej oblasti Človek a svet práce vychádza z konkrétnych životných situácií, v ktorých žiaci prichádzajú do priameho kontaktu s ľudskou činnosťou a technikou v jej rozmanitých podobách a širších súvislostiach.
Táto oblasť zahŕňa 2 predmety:
Pracovné vyučovanie
Svet práce
Charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce
Obsah Pracovného vyučovania je členený na zložky. Toto rozdelenie vychádza zo schopnosti žiaka osvojiť si obsah daného učiva a zo schopnosti vedieť ho aplikovať v súčasnom i budúcom praktickom živote.
...
Kľúčové slová:
človek a svet práce
špeciálna didaktika
Obsah:
- 1. otázka - Charakteristika vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, charakteristika štátneho a školského vzdelávacieho programu vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce, rámcový učebný plán predmetov pracovné vyučovanie a svet práce, postavenie a úlohy predmetov pracovné vyučovanie a svet práce z pohľadu profesijnej orientácie, význam úlohy a ciele predmetu pre jednotlivcov s mentálnym postihnutím, úlohy a ciele predmetu svet práce, osobnosť, kvalifikačné a odborné požiadavky na učiteľa vyučujúceho predmety pracovné vyučovanie a svet práce, úloha učiteľa vo vyučovacom procese a jeho príprava na vyučovanie, hygiena a bezpečnosť pri práci, školské úrazy, dielenský poriadok.
2. otázka - Podmienky, osobitosti, a prostriedky kvalitného edukačného procesu v predmete pracovné vyučovanie. Vyučovacie, metódy, zásady a formy ich aplikácie v predmete PV, materiálno-technické, priestorové zabezpečenie PV. Charakterizujte zložky PV v ŠZŠ variant A práce v domácnosti a samoobslužné práce (obsah témat. celkov, počet hod., ročníky) práce v dielni a pestovateľské práce (obsah, počet hod., ročníky)
3. otázka - Pracovné vyučovanie v špeciálnej základnej škole vzdelávací variant B, charakteristika, obsah a počet hodín v nižšom a strednom stupni, charakteristika, obsah a počet hodín vo vyššom a pracovnom stupni, charakteristika praktickej školy z pohľadu osvojovania pracovných zručností a návykov, pracovné činnosti (okruhy) odborno-praktických a voliteľných predmetov vo vzdelávacom programe praktickej školy, možnosti uplatnenia žiakov s mentálnym postihnutím na trhu práce.