Popis:
Špecifický marketingový mix služieb. Vybrané známe prístupy (napr. Adrian Payne, Ian Chaston, Tim Hanagan, Anthony Pyne, príp. ďalší). Marketing špecifických nehmotných produktov a neziskový marketing. Základné charakteristiky. Popis ukážok a základné prístupy (marketing sociálnej idey, marketing vzdelávania, marketing politickej kampane, a pod.)
Marketingový mix
- Neil Bordend - 1958 - na Harvardskej univerzite definoval pojem MM
- súbor kontrolovateľných premenných, kt. firma spojenými do jedného celku vyvoláva cenové odozvy alebo reakcie na cieľovom trhu
- súbor, systém marketingových kontrolovateľných premenných, kt. firma spája do určitého celku so zámerom vyvolať želanú odozvu na cieľových trhoch
- aby sme získali potenciálny marketing. nástroj, musí spĺňať nasledujúce podmienky:
- musí byť kontrolovateľný
- musí to byť premenná veličina
- musí sa dať spojiť do funkčného celku s ostatnými nástrojmi
- musí byť taký významný, že má podiel na vyvolaní želanej odozvy na cieľovom trhu
- ak platia vyššie uvedené podmienky súčasne (logická konjunkcia), hľadá sa heslo na “P“ a dostávame marketing. nástroj
Kľúčové slová:
komunikačný mix
Hannagan
7P
Marketing
etapy politickej kampane
služba zákazníkovi
spoločenský marketing
Obsah:
- Marketingový mix
Marketingový mix služieb
TJ. Hannagan 4P + 1P
Ian Chaston, Adrian Payne 4P + 3P
Produkt
Cena
Miesto
Promotion
Služba zákazníkovi
Ľudský faktor v službách
Procesy
Marketing špecifických nehmotných produktov sa prejavuje v troch oblastiach a súvislostiach:
Spoločenský marketing