Štátnicové otázky z manažmentu
Popis:
1. Podstata manažmentu a jeho hlavné významy.
2. Systémy manažmentu vo svete a rozhodujúce rozdiely medzi nimi.
3. Vývoj a klasifikácia koncepcií západného manažmentu.
4. Podstata tradičnej teórie manažmentu a charakteristika jej smerov.
5. Vznik a podstata teórie medziľudských vzťahov (behavioristickej, resp. neoklasickej teórie manažmentu) a jej vývoj pred a po 2. svetovej vojne.
Kľúčové slová:
manažmentpersonálny manažment
Obsah:
- 1. Podstata manažmentu a jeho hlavné významy.
2. Systémy manažmentu vo svete a rozhodujúce rozdiely medzi nimi.
3. Vývoj a klasifikácia koncepcií západného manažmentu.
4. Podstata tradičnej teórie manažmentu a charakteristika jej smerov.
5. Vznik a podstata teórie medziľudských vzťahov (behavioristickej, resp. neoklasickej teórie manažmentu) a jej vývoj pred a po 2. svetovej vojne.
6. Vznik „novej“ resp. „modernej“ teórie a manažmentu a charakteristika jej hlavných smerov. Systémový prístup a systémová teória manažmentu.
7. Empirizmus v americkom manažmente po 2. svetovej vojne. Jeho hlavní predstavitelia a ich prínosy.
8. Zdroje a podstata japonského manažmentu. Jeho hlavné znaky.
9. Transformácia tradičného japonského manažmentu.
10. Podstata riadiaceho a riadeného systému v organizácii a ich funkcia.
11. Komplexná (viacdimenzionálna)charakteristika procesu manažmentu a vymedzenie jeho čiastkových charakteristík.
12. Podstata, znaky a prvky rozhodovania. Klasifikácia a druhy rozhodovacích procesov a rozhodnutí.
13. Štruktúra rozhodovacieho procesu z hľadiska časového priebehu (fázy rozhodovacieho procesu). Postupy riešenia problémov (tvorby predstavy o riešení a hodnotenie variantov).
14. Úloha metód rozhodovania, ich klasifikácia a charakteristika hlavných metód rozhodovania.
15. Vymedzenie pojmu informácia z hľadiska účelu a jeho hlavné varianty.
16. Klasifikácia a druhy informácií podľa rôznych hľadísk.
17. Podstata informačného systému organizácie a charakteristika jeho obsahu Členenie a podsystémy informačného systému organizácie.
18. Podstata a obsah plánovania ako manažérskej funkcie a plánov a ich členenie podľa časového trvania a objektov riadenia v podniku.
19. Podstata kontroly ako manažérskej funkcie a kontrolného systému. Druhy kontroly v podniku podľa rôznych hľadísk. Fázy kontrolného procesu.
20. Podstata a druhy stratégie a strategického manažmentu podniku podľa vzniku. Fázy strategického manažmentu. Úrovne (hierarchia) stratégie podniku. Vymedzenie poslania podniku.
21. Podstata a postup skúmania externého a interného prostredia ako súčasti strategického manažmentu.
22. Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT.
23. Formulácia dlhodobých cieľov a hlavných stratégií. Druhy stratégií na úrovni podniku a na úrovni podnikateľských jednotiek. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
24. Podstata a obsah organizovania ako manažérskej funkcie. Vymedzenie pojmu organizačná štruktúra a jej druhy podľa rozličných kritérií.
25. Konfigurácia organizačnej štruktúry a jej typy. Široká a vysoká organizačná štruktúra. Vertikálna členitosť organizácie a jej stupne.
26. Základné modely organizačného členenia (departmentizácie) podniku. Funkcionálna a objektová (divizionálna) organizačná štruktúra.
27. Podstata a typy deľby rozhodovacej právomoci (centralizácie a decentralizácie rozhodovania) v podniku. Ich prednosti a nedostatky.
28. Tradičné a cieľovo-programové organizačné štruktúry podľa útvarov a vzťahov medzi nimi a ich uplatňovanie v praxi.
29. Formálna a neformálna organizácia a typy organizačnej štruktúry podľa formalizácie. Organizačná štruktúra riadiaceho aparátu firiem.
30. Podstata a obsah vedenia ľudí. Základné prístupy k vymedzeniu ich efektívneho vedenia. Štýly vedúcich založené na využívaní právomocí.
...
69. Účel a faktory stanovenia hodnoty podniku
70. Metódy stanovenia hodnoty podniku
71. Obežný majetok – predmet alokácie podnikového kapitálu a charakteristika čistého činného kapitálu.
72. Teória a prax manažmentu pohľadávok a ich financovanie.
73. Teória a prax manažmentu pohotových peňažných prostriedkov a ich financovania.
74. Teória a prax manažmentu zásob a ich financovania a organizácií VS.
75. Predmet a proces finančnej analýzy – nástroj finančného rozhodovania.
76. Retrospektívna finančná analýza – jej nástroje (ukazovatele) a využitie vo FM podnikov a organizácií VS.
77. Perspektívna finančná analýza – jej nástroje a ich využitie vo FM podnikov a organizácií VS.
78. Finančné plánovanie ako proces.
79. Finančný plán a jeho zložky.
...
99. Charakterizujte pojem distribúcia, distribučný kanál a jeho zložky. Popíšte funkcie distribučného kanála a význam zapájania sprostredkovateľov do odbytu.
100. Popíšte spôsoby organizácie distribučných kanálov (konvenčný prístup a budovanie vertikálnych marketingových systémov). Popíšte obsah a zameranie fyzickej distribúcie.
101. Popíšte zložky komunikačného procesu v marketingovej komunikácii organizácie a celkové zameranie tvorby komunikačnej stratégie organizácie.
102. Charakterizujte jednotlivé nástroje komunikačného mixu, reklamu a PR ako masové nástroje marketingovej komunikácie, porovnajte ich výhody a nevýhody.
103. Charakterizujte podporu predaja, osobný predaj a priamy marketing ako významné nástroje marketingovej komunikácie a situácie, ktoré podmieňujú ich využitie v praxi.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.